شهرستان ها

پروژه‌های بازآفرینی شهری اردبیل بیش از ۸۰ درصد پیشرفت دارد

اردبیل- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پروژه‌های بازآفرینی شهری اردبیل پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محبوب حیدری پیش از ظهر چهارشنبه در بازدید از پروژه‌های بازآفرینی شهری این استان اظهار کرد: در سال جاری ۳۰ پروژه بازآفرینی شهری در دست اجرا داریم که اکنون پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد دارند.

وی با بیان اینکه اعتبارات ۱۰ پروژه از منابع داخلی و حدود ۲۰ پروژه نیز از محل اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‎ای تأمین می‌شود، گفت: پروژه‌های جدیدی با استفاده از منابع داخلی تعریف شده‌‎اند که بخشی از آن در سکونتگاه‌های غیررسمی و چند پروژه نیز در بافت فرسوده قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: احداث پارک میر اشرف اردبیل، تکمیل پارک محله ملایوسف اردبیل، شروع مرمت سرای زنجیرلو و پنبه فروشان بازار تاریخی اردبیل، فاز دوم پیاده راه‌سازی محله قلعه باشی خلخال، اجرای نرده استخر پارک لاله کلور، بهسازی معابر محله زیر نهر تراب پارس‌‎آباد، پایگاه سلامت محله گلمغان اردبیل، احداث دیوار محوطه کلانتری گلمغان اردبیل و شبکه آب گلمغان اردبیل از جمله این پروژه‌ها به شمار می‌آید.

حیدری بیان کرد: در استان اردبیل یک هزار و ۲۴۳ هکتار سکونت‌گاه غیررسمی دارد که ۱۳۲ هزار و ۲۴۰ نفر در این بافت ساکن هستند و همچنین میزان بافت فرسوده استان اردبیل ۶۷۰ هکتار است که ۱۱۶ هزار و ۸۵۷ نفر در این بافت زندگی می‌کنند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: احداث پارک در سکونتگاه‌‎های غیررسمی و همچنین شروع عملیات مرمت قسمتی از بازار تاریخی اردبیل و احداث مدرسه ۱۲ کلاسه محله گلمغان اردبیل از جمله مهم‌ترین پروژه‌ها و جزو خواسته‌های مهم شهروندان به شمار می‌روند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا