شهرستان ها

پیرامون موضوع قصور پزشکی و مجوز سقط جنین دقت بیشتری شود

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به به بالا بودن پرونده های سقط جنین و قصور پزشکی گفت: پیرامون این موارد باید نظارت و دقت بیشتری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید علیرضا عبادی پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور اظهار کرد: در همه هستی جلوه زیبای آفرینش، عدالت است که در نرم افزار و سخت افزار خلقت وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه هر مسئول و فردی باید توجه به اجرای عدالت داشته باشد، بیان‌کرد: این مسئله در مورد مسئولانی که خیر و شرشان به همه جامعه می‌رسد از اهمیت بیشتری برخوردار است.

عبادی گفت: گذشته در اذهان اینگونه بود که مسئله اشتباهات پزشکی کم گرفته می‌شود و در برخی موارد اشتباهات پزشکی صورت می‌گیرد ولی پرونده به سود پزشک تمام می‌شود که اگر چنین مواردی وجود دارد دقت بیشتری صورت گیرد.

وی اظهار کرد: همچنین از سقط جنین آمارها و گزارش داده می‌شود که به نسبت زیاد است که در این زمینه نیز نباید سهل انگاری شود چرا که از نظر فقه جنین نیز یک انسان بوده و از طرف دیگر در موضوع جوان سازی جمعیت حائز اهمیت است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی یادآور شد: برخی از سقط جنین‌های غیرقانونی نیز گاه توسط برخی پزشکان انجام می‌شود که در این زمینه نیز باید نظارت شود.

همچنین در این جلسه مطرح شد که در سال گذشته ۳۰ هزار پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی بررسی شده که در ۵۰ درصد موارد قصور پزشک اثبات شده است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا