شهرستان ها

۱۰۰۰ روستای خوزستان از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند

اهواز- معاون توسعه و بهره‌برداری آبفای خوزستان با اشاره به مشکلات روستای خوزستان در خصوص آب شرب پایدار گفت: یک هزار روستای این استان از آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن قمیشی عصر امروز در آئین بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به روستای ام الطمیر اظهار کرد: این پروژه‌ها قبلاً از شهدای جهاد آب می‌گرفتند که طول پروژه آن ۳۰ کیلومتر خط انتقالی بوده و فرسودگی داشت.

معاون توسعه و بهره‌برداری آبفای خوزستان با بیان اینکه تأسیسات شهدای جهاد در بخش اسماعیلیه دچار مشکلاتی بود، تصریح کرد: ۴۲ روستا تحت پوشش این تأسیسات است و با توجه به اینکه‌ام الطمیر و سیف السادات در انتهای خط و در بخش مرکزی اهواز واقع بود دچار مشکلات آب به لحاظ کمی و کیفی شد.

وی ادامه داد: برای این پروژه ۶ کیلومتر خط انتقال از تأسیسات گروه ملی اجرا شد و آب پایدار با کیفیت انتقال پیدا کرد که مشکل جمعیت هفت هزار و ۵۰۰ نفر در این دو روستا حل شد؛ همچنین دیگر تأسیسات شهدای جهاد در خطوط انتقال و تأسیسات در حال اصلاح هستند.

قمیشی، پروژه دوم تعریف شده در منطقه را پروژه خط انتقال رامزیه و طاهریه دانست و تصریح کرد: این پروژه با چهارده کیلومتر خط انتقال دو تا سه روز آینده آغاز به کار خواهد کرد و پنج روستا را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

معاون توسعه و بهره‌برداری آبفای خوزستان تأکید کرد: به مردم وعده می‌دهیم تا انتهای سال حدود هزار روستا در استان آب شرب پایدار داشته باشند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا