شهرستان ها

۱۳۴ هزار هکتار از عرصه های طبیعی ایلام تحت مدیریت محیط زیست است

ایلام-مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: در حال حاضر ۱۳۴ هزار هکتار از عرصه های طبیعی ایلام تحت مدیریت محیط زیست است.

غلامرضا ابدالی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: رویکرد اخلاقی محیط زیست به این معنی است که محیط زیست به منزله بخشی از جهان زنده دارای ارزش است و انسان در برابر آن مسئولیت اخلاقی دارد که در حفاظت و تداوم چرخه‌های زیستی طبیعت فعالانه بکوشد.

وی تصریح کرد: استان ایلام در امتداد رشته کوه‌های زاگرس قرار گرفته و این وضعیت جغرافیایی توپوگرافی خاصی را به استان بخشیده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام بیان کرد: توپوگرافی خاص استان باعث تنوع زیستی بی نظیری در استان شده است و هم اکنون از ۲ میلیون هکتار مساحت استان، ۶۲۰ هزار هکتار را جنگل با گونه غالب بلوط ایرانی به خود اختصاص داده است.

ابدالی اضافه کرد: یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار مرتع نیز در استان وجود دارد.

۳۰۰ گونه مهره دار در عرصه محیط زیست ایلام وجود دارد

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ گونه مهره دار در عرصه محیط زیست ایلام وجود دارد، افزود: از این میزان گونه ۲۰۰ گونه پرنده و ۴۸ گونه پستاندار و تعدادی بی نظیری خزنده در استان تشکیل شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام افزود: همچنین در استان ۱۹ تالاب و ۱۵ رودخانه دائم وجود دارد.

وی گفت: ۷.۱ درصد مساحت استان در قالب مناطق چهارگانه حفاظت شده مانشت و قلارنگ، کبیرکوه، دینارکوه، اثر طبیعی ملی دهلران، اثر طبیعی ملی رازیانه تحت مدیریت محیط زیست است.

ابدالی بیان کرد: ۱۳۴ هزار و ۲۷۵ هکتار عرصه طبیعی در استان توسط محیط زیست استان حفاظت می‌شود و البته این سازمان در تلاش است میزان مناطق حفاظت شده استان از ۷.۱ درصد مساحت استان به ۱۰ درصد برسد.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا