شهرستان ها

۱۴هزار دانش آموز روستایی استان ایلام نیازمند تبلت هستند

ایلام-استاندار ایلام گفت: ۱۴هزار دانش آموز روستایی استان ایلام نیازمند تبلت برای آموزش های مجازی هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد نوذری عصر سه شنبه در شورای آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به در پیش بودن اول مهرماه و آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: اگرچه هنوز تصمیمی کلی و نهایی برای بازگشایی مدارس اخذ نشده ولی برای مدارس کم جمعیت به ویژه روستایی که امکان فعالیت به صورت نیمه حضوری دارند، باید اقلام بهداشتی و ضدعفونی مورد نیاز دانش آموزان فراهم شود.

وی ادامه داد: سلامت دانش آموزان اولویت داشته و همه آنها فرزندان ما هستند که باید برای حفظ سلامت آنها تمامی امکات مورد نیاز فراهم شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: دانش آموزی که وارد مدرسه می‌شود، باید تمام عوامل اعم از اعضا خانواده و مدرسه و سرویس واکسینه شده باشند تا سلامت دانش آموزان مورد خطر قرار نگیرد.

نوذری همچنین با اشاره به نامشخص بودن وضعیت حضور دانش آموزان در مدارس در سال تحصیلی جدید یادآور شد: نباید هیچ‌گونه اجباری برای تهیه لباس فرم دانش آموزان وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش به مدیران مدارس ابلاغ کند که برای لباس فرم سختگیری نداشته و از لباس‌های سال گذشته استفاده کنند.

استاندار ایلام همچنین با اشاره به اینکه ۱۴ هزار دانش آموز روستایی استان نیازمند تبلت برای آموزش مجازی هستند، از آموزش و پرورش خواست در این زمینه رایزنی برای تامین اعتبار و خریداری را داشته و ۳۰ درصد اعتبار مورد نیاز از استان تامین می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وضعیت نامناسب کرونا در استان اشاره کرد و گفت: اکنون از ۱۰۰ مورد تست کرونا ۴۰ مورد ثبت و این به معنی وضعیت نامناسب شرایط کرونا در استان است.

وی به فوتی‌های کرونا اشاره کرد و گفت: میزان فوتی‌ها در مردادماه نسبت به تیرماه هفت برابر افزایش داشته و متاسفانه شرایط استان خوب نیست.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا