شهرستان ها

۱ هزار و ۷۵۰ نفر واجد شرایط دریافت تسهیلات مهارت‌آموزی شناسایی شد

اردبیل- مدیرکل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: بیش از یک هزار نفر واجد شرایط دریافت تسهیلات مهارت‌آموزی توسط قرارگاه مهارت‌آموزی استان اردبیل شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم یونسی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست با مدیران و پرسنل اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با اشاره به اختصاص ۱۲۷ میلیارد ریال تسهیلات برای مهارت‌آموزان، اظهار کرد: ما در استان اردبیل در حوزه‌های صنعتی، خدماتی، فرهنگ و هنر و گردشگری منطبق بر استانداردهای بین‌المللی آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای را ارائه می‌کنیم تا نیروهای کار ماهر و مجرب جذب بازار کار شوند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید تمهیدات ویژه در راستای تأمین منابع برای پرداخت تسهیلات اتخاذ کنند، افزود: یک هزار و ۷۵۰ متقاضی واجد شرایط استفاده از این تسهیلات توسط قرارگاه مهارت‌آموزی استان شناسایی شده است که تاکنون برای ۸۱۱ نفر از متقاضیان توسط دبیرخانه تشکیل پرونده شده و فقط ۳۰۰ پرونده برای اخذ وام به بانک‌های عامل معرفی شدند.

مدیرکل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل بیان کرد: توانمندسازی نیروی انسانی عامل اصلی بهره‌وری نیروی کار، کاهش ضایعات و افزایش تولیدات و در نهایت تحقق شعار مقام معظم رهبری است و آموزش‌های مراکز آموزشی این اداره کل با محوریت توانمندسازی نیروی کار استان انجام می‌شود.

یونسی با اشاره به فعالیت ۲۵ مرکز آموزش دولتی در ۲۱۵ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در راستای آموزش مهارت فنی در استان اردبیل، ادامه داد: ما آموزش‌ها را طبق استانداردهای سازمان جهانی کار ارائه می‌دهیم و تلاشمان بر این است تا نیروهای مهارت دیده بتوانند با توان بالا وارد بازار کار شده و از مهارت خود در جهت ایجاد فرصت‌های اشتغال برای خود و دیگران استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین امسال سربازان دارای گواهینامه مهارت از اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای مشمول دریافت وام کم بهره ۱۵۰ میلیون تومانی شدند.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا