شهرستان ها

۲ درخواست مهم مردم ملکشاهی/ آب شرب نیاز اصلی شهرستان است

ایلام-مهمترین درخواست و نیاز مردم شهرستان ملکشاهی از مسئولان استانی، حل مشکل آبرسانی و تکمیل بیمارستان ۶۴ تختخوابی این شهرستان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار امام جمعه ایلام امروز سفری به شهرستان ملکشاهی داشت و در سه برنامه شورای اداری، دیدار با معتمدین و دیدار با جوانان شهرستان شرکت کردند.

در این سه دیدار مهمترین مطالبه مردم و مسئولان شهرستان، حل مشکل آبرسانی به این شهرستان بود، مشکلی که باعث شده مردم برای تهیه آب به چشمه‌های اطراف کروه‌های شهر پناه ببرند.

شهرستان ملکشاهی با ۲۲ هزار نفر جمعیت با مشکل آب شرب و سالم مواجه است، طرح آبرسانی به این شهرستان سال ۱۳۹۲ آغاز شده ولی هنوز تکمیل نشده است.

طبق گفته مردم و معتمدین شهرستان ملکشاهی، نبود آب شرب استاندارد باعث مشکلات زیادی برای مردم شهرستان شده است.

فرماندار ملکشاهی امروز در جلسه اداری با حضور امام جمعه ایلام گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته مردم شهرستان یک ساعت آب داشته‌اند.

محمد تاسمه بیان کرد: یکی از مشکلات عمده شهرستان، مشکل کم آبی و لزوم احداث تصفیه خانه است، هم اکنون پیشرفت فیزیکی تصفیه خانه شهرستان ملکشاهی ۷۰ درصد است.

وی با اشاره به پروژه آب شیرین کن در شهرستان ملکشاهی اظهار داشت: به علت نبود استاندارهای لازم در خصوص آب شرب مورد مصرف مردم این شهرستان، با همکاری آب و فاضلاب بالغ بر هشت میلیارد تومان هزینه برای شیرین سازی آب شرب هزینه شده است.

وعده برای تکمیل پروژه آبرسانی تا پایان تیرماه

مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: سال گذشته ۳۴ میلیارد تومان برای تسریع در پروژه آبرسانی به ملکشاهی شامل ۲۵ کیلومتر خط انتقال هزینه شده است.

نورالله تیموری بیان کرد: امسال ۶۰ میلیارد تومان برای این پروژه مصوب شده است، تلاش اداره آب و فاضلاب استان این است که فاز اول این طرح تا پایان تیرماه تکمیل شود.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح بخش مشکلی از تامین آب تمامی شهرستان حل می‌شود.

آب معضل اصلی شهرستان است

رئیس شورای شهر ارکواز نیز تصریح کرد: شهروندان ملکشاهی در حوزه مشکلات اولیه مخصوصاً آب، جاده و بهداشت و بیمارستان، از مسئولان استانی به شدت گله مند هستند.

احمد عبدالی افزود: سالهاست این پروژه‌ها در شهرستان اجرایی شده ولی هنوز تکمیل نشده و وعده‌های مسئولان عملی نشده است.

وی گفت: مردم برای تهیه آب به چشمه اطراف کوه‌های شهر ملکشاهی مراجعه می‌کنند.

عبدالی بیان کرد: بیمارستان این شهرستان نیز سال ۱۳۹۲ کلنگ زنی شده و هم اکنون ۹۵ درصد پیشرفت دارد که نیازمند اعتبار برای تکمیل شدن است.

مسئولان استانی به پروژه‌های ملکشاهی توجه ویژه داشته باشند

امام جمعه ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: عمده ترین مشکل این شهرستان آب، جاده، بیمارستان و مخصوصاً بیکاری گسترده است.

حجت الاسلام الله نور کریمی تبار بیان کرد: برای بیمارستان ملکشاهی که از ضروریات مردم است، وزیر بهداشت و درمان قول پیگیری داده‌اند که حتماً تکمیل شود.

وی با بیان اینکه به صورت جهادی برای حل مشکلات مردم شهرستان ملکشاهی از جمله آب شرب و گازرسانی به روستاهای این شهرستان گام برداشته شود، بیان کرد: مردم شهرستان ملکشاهی پیشینه درخشانی در دفاع از ولایت و در دوران هشت سال دفاع مقدس دارند و امروز مطالباتی که دارند نیاز به پیگیری دارد.

امام جمعه ایلام گفت: به عنوان زبان گویای شما از مسئولان می‌خواهم که مشکلات این شهرستان پیگیری و مرتفع شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا