شهرستان ها

۵۸ حلقه چاه غیرمجاز در مشهد مسدود شد

مشهد ـ مدیر امور منابع آب مشهد از مسدود شدن ۵۸ حلقه چاه غیرمجاز خبر داد و گفت: در سه ماهه اول سال جاری چهار دستگاه حفاری غیر مجاز توقیف شد.

محمد برزویی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان این‌که در سه ماهه اول سال، ۵۸ حلقه چاه غیرمجاز مسدود و چهار دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز توقیف شد، اظهار کرد: این اقدامات در محدوده شهرستان‌های مشهد، چناران، گلبهار، طرقبه شاندیز صورت گرفت.

وی افزود: از مجموع ۵۸ حلقه چاه غیرمجاز مذکور، تعداد ۲۳ حلقه چاه غیرمجاز عمیق و ۳۵ حلقه چاه غیرمجاز نیمه عمیق بوده است.

مدیر امور منابع آب مشهد با اشاره به ضرورت مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز، تأکید کرد: این اقدامات سبب جلوگیری از برداشت غیرمجاز آب سالانه به میزان بیش از دو میلیون مترمکعب شده است.

رفع تصرف اراضی بستر رودخانه‌ها

وی به رسیدگی ۲۵ پرونده تخلفات مرتبط با تجاوز، تصرف اراضی حریم و بستر رودخانه‌های محدوده تحت پوشش امور منابع آب مشهد اشاره کرد و گفت: این اقدام در راستای صیانت و حفاظت از منابع آبی و حفظ حقوق بیت‌المال، طی سه ماهه ابتدایی سال جاری انجام و موجب آزادسازی بیش از ۱۰۴ هزار مترمربع از اراضی حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها شد.

برزویی، جلوگیری از تعدی اشخاص به اراضی دولتی از جمله حدود بستر و حریم رودخانه‌ها و همچنین پیشگیری و جلوگیری از خسارات جانی و مالی در هنگام بروز سیلاب‌های احتمالی دانست را از دیگر اهداف این اقدامات بیان و اضافه کرد: رسیدگی به این پرونده‌ها با تلاش همکاران گروه حفاظت و مهندسی رودخانه‌های این امور و گروه‌های گشت و بازرسی پس از طی شدن مراحل قانونی و اخذ دستور قضائی از دادستانی‌ها و همکاری نیروهای انتظامی صورت گرفته است.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا