شهرستان ها

۸۱۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در آذربایجان غربی شناسایی شدند

ارومیه – رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از شناسایی ۸۱۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

جواد آقازاده در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته، ۸۱۰ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان شناسایی و از این تعداد ۱۹۰ بیمار در مراکز درمانی بستری شدند.

وی ادامه داد: بر اساس این اعلام، با بستری شدن این تعداد بیمار، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به یک هزار و۱۶۸ نفر رسید که از این تعداد ۲۶۱ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری و ۵۲ نفر هم فقط به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند.

آقازاده افزود: همچنین در شبانه روز گذشته ۱۰ بیمار شامل دو بیمار در ارومیه، سه نفر در میاندوآب و ۵ نفر دیگر در هر یک از شهرهای اشنویه، پیرانشهر، چایپاره، سلماس و نقده جان باختند و مجموع فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به شش هزار و ۸۴۷ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی عنوان کرد: طبق جدیدترین رنگ بندی کرونایی کشور شهرهای اشنویه، پیرانشهر در جنوب و چایپاره در شمال آذربایجان‌غربی در وضعیت قرمز قرار دارند و طی هفته گذشته بوکان در وضعیت قرمز قرار داشت که با تغییر وضعیت کرونایی جای خود را به شهرستان چایپاره داده است.

آقازاده یادآور شد: هم اکنون در آذربایجان‌غربی شهرهای پلدشت و چالدران در وضعیت زرد، و شهرهای بوکان، شوط، ارومیه، خوی، نقده، تکاب، میاندوآب، سلماس، مهاباد، شاهین دژ، سردشت و ماکو از یک آبان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

در جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی کشور ۱۱۱ شهرستان در وضعیت آبی و ۲۲ شهرستان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند و بر این اساس همچنین ۱۱۴ شهرستان نارنجی و۲۰۱ شهرستان زرد هستند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا