شهرستان ها

آگاهی‌بخشی از عواقب کم‌فرزندی الزامی است

زنجان-رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: افزایش آگاهی‌بخشی از عواقب بی‌فرزندی، تک‌فرزندی، دیرفرزندی و کم‌فرزندی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین دین‌محمدی به مناسبت هفته ملی جمعیت با بیان اینکه افزایش آگاهی‌بخشی از عواقب بی‌فرزندی، تک‌فرزندی، دیرفرزندی و کم‌فرزندی ضروری است، گفت: این آگاه‌سازی به همراه پیشگیری و درمان ناباروری، مقابله با سقط عمدی جنین و همچنین بهره‌گیری از فعالان مردمی به منظور مقابله با بحران جمعیت، امسال در دستور کار است.

وی افزود: ترویج ازدواج به‌نگام، آسان و پایدار (مقابله با بی ازدواجی، دیر ازدواجی، طلاق و…)، ترویج زایمان طبیعی، ایمن و فیزیولوژیک و رفع موانع و چالش‌های جمعیتی با طراحی برنامه عملیاتی از دیگر برنامه‌های هفته ملی جمعیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه هفته جمعیت امسال با شعار محوری «نقش من در جوانی ایران، فرزندان سرمایه‌های زندگی» همزمان با سراسر کشور در استان گرامی داشته می‌شود، به اعلام دستاوردهای اجرای قانون حمایت از خانواده جوانی جمعیت در استان پرداخت و خاطرنشان کرد: تقویت هویت مادری، اجرای منشور کرامت مادری، تحکیم خانواده و تقویت نشاط درون خانواده از اولویت‌های کنونی است.

وی با اشاره به اینکه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به دنبال تأکیدات چندین ساله مقام معظم رهبری بر مقابله با بحران جمعیت، در سال ۱۴۰۰ به تصویب رسید، افزود: این قانون شامل ۷۳ ماده، ۸۱ تبصره و ۲۳۶ تکلیف قانونی برای همه سازمان‌های دولتی، غیردولتی و بخش خصوصی بوده و لازم الاجراست.

دین‌محمدی خاطرنشان کرد: مشارکت همگانی در ترویج ازدواج پایدار و فرزندآوری به هنگام از اهداف تصویب این قانون بوده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا