شهرستان ها

تکمیل بانددوم محورسربیشه ماهیرود نیازمند ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار

بیرجند- فرماندار فرماندار سربیشه گفت: برای ایجاد باند دوم محور سربیشه به ماهیرود و تکمیل دوبانده شده این مسیر ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار باید هزینه شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا لکزائی صبح شنبه در بازدید از مسیر سربیشه به ماهیرود در جمع اصحاب رسانه شهرستان اظهار داشت: جاده سربیشه به ماهیرود یکی از محورهای مهم ترانزیتی استان است که روزانه حدود ۷۰۰ تریلی و خودروی سنگین در این مسیر تردد دارند.

فرماندار سربیشه ادامه داد: علاوه بر این مهم نیز قریب به ۶۵ روستای بخش مرکزی و درح در محدوده این محور قرار گرفته‌اند که از این محور تردد می‌کنند.

فرماندار سربیشه دوبانده سازی این محور را امری ضروری و با اهمیت دانست و افزود: عملیات اجرایی باند دوم محور سربیشه به ماهیرود در دولت سیزدهم به طور جدی در دستور کار قرار گرفت.

لکزائی با بیان اینکه تاکنون ۳۰ کیلومتر این محور دوبانده سازی شده است، تصریح کرد: از این میزان ۲۲ کیلومتر آن در دولت سیزدهم دوبانده شده و برای اجرای آن اعتباری حدود ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به ۹۲ کیلومتر باقیمانده این مسیر جهت دوبانده سازی گفت: برای اجرای باند دوم این ۹۲ کیلومتر اعتباری معادل ۹۰۰ میلیارد تومان نیاز داریم و ان‌شاءالله تا پایان سال ۱۴۰۴ این محور به طور کامل دوبانده خواهد شد.

فرماندار سربیشه از واگذار شدن این ۹۲ کیلومتر به سه پیمانکار خبر داد و افزود: هر سه پیمانکار هم‌اکنون با جدیدت در حال اجرای عملیات دوبانده سازی هستند.

لکزائی خاطرنشان کرد: یکی از قطعات با اهمیت، پرترافیک و حادثه‌ساز این محور ۱۰ کیلومتر از مسیر سربیشه به ماهیرود است که پیمانکار مربوطه با تمام توان در حال اجرای باند دوم آن است که تا هفته دولت سال جاری تکمیل و زیر بار ترافیک خواهد رفت.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا