شهرستان ها

بهره‌برداری از ۱۵ کیلومتر بزرگراه بین‌المللی نقده-پیرانشهر

ارومیه-سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌ غربی گفت: ۱۵ کیلومتر از پروژه بزرگراه بین‌المللی نقده_پیرانشهر با ۳۳کیلومتر طول کل مسیر به بهره برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول عطایی عصر چهارشنبه در بازدید از طرح راهسازی منتهی به پایانه مرزی تمرچین، اظهار کرد: قطعه نخست بزرگراه نقده-پیرانشهر ۱۰ کیلومتر بوده که با ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده برای تعریض و بهسازی محور، حدود ۵۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی این قطعه در دست اجراست و حدود ۵ کیلومتر آن پیش از این زیربار ترافیک رفته است و تا اربعین امسال ۴ کیلومتر دیگر از این قطعه زیربار ترافیک خواهد رفت.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: اجرای عملیات در بزرگراه نقده-پیرانشهر در راستای تسهیل تردد حمل‌ونقل در این مسیر و سهولت تردد زائران اربعین انجام می‌گیرد تا شاهد کاهش بروز تصادفات و تلفات جاده‌ای باشیم.

وی بیان کرد: مساله مورد توجه روستای گارنا نیز توجه به ایمن سازی برای تردد اهالی بود که با هماهنگی صورت گرفته این مشکل رفع و ایمن سازی مسیر ورودی روستای گارنا انجام شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: قطعه دوم بزرگراه نقده-پیرانشهر با ۷ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده، ۲۴ کیلومتر طول دارد و حدود ۱۰ کیلومتر از آن زیربار ترافیک رفته است و تا اربعین ۷ کیلومتر دیگر از قطعه دوم آماده بهره‌برداری می‌شود.

عطایی افزود: طرح ساماندهی ۲.۵ کیلومتر از ورودی پیرانشهر از سمت نقده نیز پیش از این انجام شده و برای اجرای این طرح نیز ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا