شهرستان ها

توسعه و جذب جمعیت با توانمندسازی ساکنان حریم رود ارس

تبریز- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: اجرای برنامه‌های توانمندسازی ساکنان حریم رود ارس مسیر توسعه و جذب جمعیت را در این منطقه هموار می‌کند.

حیدر فتح‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: توانمندی‌ها و ظرفیت‌های حریم رود ارس نیازمند نگاه، فکر و عمل متفاوت با رویکرد ارتقای ظرفیت‌های آن در بخش‌های مختلف است.

وی افزود: استان آذربایجان شرقی با داشتن ۲۳۵ کیلومتر همجواری با کشورهای ارمنستان و آذربایجان از طریق شهرستان‌های جلفا و خداآفرین دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه و بالفعلی بوده و نیازمند نگاه، توسعه‌ای با رویکرد برنامه‌های آمایش سرزمین است.

فتح‌زاده تصریح کرد: اراضی حریم رود ارس با قابلیت کشت انواع محصولات و مناسب بودن برای کشت نهال و تأمین چوب مورد نیاز، سرمایه گذاری در بخش گردشگری و طبیعت گردی توسعه و احداث اماکن تفریحی و اقامتی در محدوده رود ارس را می‌طلبد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: وجود جنگل‌های ارسباران، تنوع آثار تاریخی و احداث جاده کلاله تا جلفا و دائمی بودن رود ارس، آب و هوای معتدل و … زیبایی بی بدیلی به این منطقه داده است.

وی یادآور شد: وجود گمرکات نوردوز و جلفا و منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و اجرای برنامه‌های توانمندسازی ساکنان حریم رود ارس مسیر توسعه و جذب جمعیت را در این منطقه هموار می‌کند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا