شهرستان ها

منابع مالی در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان خوزستان قرار گیرد

اهواز- استاندار خوزستان گفت: برخی از شرکت‌های دانش بنیان استان خوزستان در زمینه‌های سرمایه در گردش و سرمایه اولیه دچار مشکل هستند. بانک‌ها منابعی در اختیار دارند و باید به آنها کمک کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر حسینی محراب ظهر امروز یکشنبه در نشست پیگیری مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در استان خوزستان بیان کرد: اراده همه ما رفع موانع شرکت‌های دانش بنیان است چرا که رشد و پیشرفت استان منوط به حل مشکلات آنها است.

وی گفت: برخی از شرکت‌های دانش بنیان استان خوزستان در زمینه‌های سرمایه در گردش و سرمایه اولیه دچار مشکل هستند. طبعاً بانک‌ها منابعی در اختیار دارند و باید به آنها کمک کنند که از محل تبصره ۱۸ و سایر محل‌های قانونی تسهیلاتی به این بخش اختصاص دهند.

استاندار خوزستان افزود: همچنین صندوق‌های پیشرفت و فناوری، تعاون و کارآفرینی و امید قصد کمک به این حوزه را دارند تا سرمایه در گردش این شرکت‌ها به سرعت تأمین شود.

حسینی محراب اظهار کرد: دستور کار دیگر جلسه امروز در رابطه با معافیت مالیاتی بود که تاکید شد موانع مربوطه در این زمینه رفع شود. بر اساس قانون فناوری شرکت‌های بزرگ استان می‌توانند از محل مالیات خود صندوق مشترکی برای سرمایه گذاری در برنامه‌های دانش بنیان راه اندازی کنند و این کار می‌تواند به عنوان مالیات آنها لحاظ شود که امکان خوبی است که همه شرکت‌ها می‌توانند در آن ورود کنند.

استاندار خوزستان ضمن تاکید بر اینکه خریدهای صنایع بزرگ در مورد محصولاتی که توسط شرکت‌های دانش بنیان درون استان تولید می‌شود از داخل استان انجام شود، عنوان کرد: امیدواریم با تمهیدات صورت گرفته شاهد حرکتی نو و ثمربخش در زمینه شرکت‌های دانش بنیان باشیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا