شهرستان ها

امام جواد(ع) از انشعاب در جامعه شیعی جلوگیری کرد

شاهرود- نماینده استان سمنان در خبرگان رهبری با بیان اینکه امام جواد(ع) از انشعاب در جامعه شیعی جلوگیری کرد، گفت: ایشان زمانی این ماموریت را انجام دادند که تنها ۹ سال داشتند.

آیت الله سید مهدی میرباقری شاهرودی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع)، بیان کرد: ایشان نخستین امامی است که خداوند متعال امامت را در سن ۹ سالگی به ایشان اعطا فرمودند آن هم امامتی که در بین معصومان است و غیر از آن امامتی است که انبیا سابق نیز داشتند.

وی افزود: حتی حضرت ابراهیم (ع) نیز بعد از اقرار به مقامات امامت به امامت رسیدند اما امامت ائمه اطهار (ع) فوق‌العاده بوده و حتی با امامت حضرت ابراهیم (ع) هم متفاوت است.

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری همچنین بیان کرد: امامت در حالی در سن ۹ سالگی به امام جواد (ع) منتقل شد که ایشان در این سن امام بالفعل هستند و وظیفه امت سازی و ایجاد یک امت ایمانی را دارند.

آیت الله میرباقری شاهرودی بیان کرد: امام جواد (ع) ماموریت عجیب و مهم امامت را در این سن داشتند و ایشان به گونه‌ای جامعه شیعه را هدایت و رهبری کردند که در این جامعه هیچ انشعابی رخ نداده است. آن هم جامعه‌ای بزرگ، با علمای بزرگ، پراکنده در دنیای اسلام آن روزگار که نیمی از کره زمین در اختیار مسلمانان بوده است.

وی با بیان اینکه نباید فراموش کرد که رسالت امام جواد (ع) در برابر دستگاه بنی‌عباس که در نقطه اوج است نیز همزمان می‌شود، بیان کرد: همان شاگردان برجسته و فوق‌العاده امام رضا (ع) که کم هم نبودند همه شأن امامت امام جواد (ع) را قبول کردند و حتی گروهی که امام صادق (ع) امام جعفر (ع) را نیز درک کرده بودند ذره‌ای به امامت امام جواد (ع) شک نکردند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا