شهرستان ها

مساجد محور مقابله با هجمه‌های فرهنگی تمدن و سبک زندگی غربی است

کرمانشاه- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: مساجد محور مقابله در برابر همه هجمه‌های فرهنگی تمدن و سبک زندگی غربی و در نهایت بستر شکل‌گیری تمدن اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد میرزایی پیش از ظهر جمعه در رویداد توانمندسازی شهید سجاد شهرکی ویژه کنشگران مسجدی و امامان محله این استان با حضور مدیرکل پارلمانی امور مجلس و قائم مقام جامعه پردازی هدایت در سالن جلسات پردیس نیروی انتظامی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: حلقه‌های میانی سربازان جبهه‌های فکری و فرهنگی در مقابل دشمنان هستند.

وی با اشاره به اینکه دشمن در طول عمر پُربرکت انقلاب اسلامی هجمه‌های فراوانی علیه ما شکل داده است، افزود: بزرگترین این هجمه‌ها، هجمه فرهنگی بود که مقام معظم رهبری با لفظ تهاجم فرهنگی آن را گوشزد کردند و فرمودند دشمن شبیخون فرهنگی زده و ناتوی فرهنگی تشکیل داده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: دشمن می‌داند از لحاظ نظامی و امنیتی نمی‌تواند با ایران مقابله کند، بنابراین خواست کاری کند که مردم از درون نگاهشان به انقلاب عوض شود و با این تفکر هجمه فرهنگی خود را آغاز کرد.

حجت الاسلام میرزایی ادامه داد: آنها برنامه تمدن غرب را با یک روند منظم و شیک بر روی مردم ایران پیاده کردند تا از درون مردم استحاله شوند و با این تهاجم فرهنگی کم کم سبک زندگی مردم ما مقداری تغییر کرد.

وی گفت: امام خامنه‌ای با هوشیاری تمام در اوایل دهه ۹۰ بر سبک زندگی اسلامی تاکید کردند چرا که این سبک همان برنامه راهبردی مقابله با توطئه‌های دشمنان بود.

حجت الاسلام میرزایی بیان کرد: در قضیه هجمه فرهنگی و تغییر سبک زندگی مردم ایران به سبک زندگی غربی، دشمن شهر به شهر، محله به محله، خانه به خانه و نفر به نفر برنامه ریزی کرده و آرام آرام این تهاجم را پیش می‌برد.

وی با تاکید بر اینکه جهاد فکری، فرهنگی و تربیتی از جهاد نظامی سخت‌تر است، گفت: در این جبهه حلقه‌های میانی از همه رده‌ها باید پای کار بیایند تا در مسیر شکل گیری و دستیبابی به تمدن اسلامی گام برداریم.

حجت الاسلام میرزایی با اشاره به ویژگی‌های حلقه‌های میانی، افزود: حلقه‌های میانی با تبیین آموزه‌ها، رهنمودها و… ولی برای امت، فکر امت را به فکر ولی نزدیک‌تر می‌کنند بنابراین در تحقق سبک زندگی اسلامی تأثیرگذار هستند چرا که جنس کار آنها اساساً از جنس اداری و دستور و ابلاغ نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه مسجد پایگاه فکری و فرهنگی جامعه است، تاکید کرد: معتقدم تمدن سازی اسلامی به غیر از کار محله محور و مسجد محور صورت نمی‌گیرد، بنابراین حلقه‌های میانی جامعه در محلات با محور قرار دادن مساجد موجبات مقاوم شدن تک تک افراد محله در برابر هجمه‌های تمدن غرب و در نهایت شکل‌گیری تمدن اسلامی که زمینه ساز ظهور امام زمان است، خواهند شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به رویداد با اشاره به رویداد توانمندسازی شهید سجاد شهرکی ویژه کنشگران مسجدی و امامان محلات هدف این استان، گفت: این رویداد از مناطق حاشیه شهر و کم برخوردارتر کرمانشاه آغاز شده است.

حجت الاسلام میرزایی به دلایل آغاز این رویداد در محلات حاشیه شهر پرداخت و خاطرنشان کرد: به فرموده امام خمینی (ره) انقلاب ما انقلاب پابرهنه‌ها بود و مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند همین افراد پای انقلاب می‌مانند، بنابراین اگر بخواهد اتفاق خوبی برای انقلاب بیفتد توسط همین افراد خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه محلات حاشیه و کم برخوردار شهر محلات رشد نیروهای آینده انقلاب است، تصریح کرد: اکثر مسئولین انقلابی کرمانشاه از محلات پایین شهر هستند و این جز وعده‌های الهی است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا