شهرستان ها

تراکم دانش آموزان در کلاس های درس استان کرمان رعایت شود

کرمان- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه برخی کلاس های درس شلوغ و دارای جمعیت ۴۹ نفری است، گفت: رعایت تراکم دانش آموزان در کلاس درس ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رضایی صبح یکشنبه در ارتباطی مجازی با مدیران مدارس در سراسر استان کرمان، اظهار داشت: مهمترین موضوع سیاسی پیش رو در کشور، حضور حداکثری در انتخابات ۸ تیر ۱۴۰۳ است.

وی افزود: ادامه حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع و خاکسپاری رئیس جمهور شهید، شرکت باشکوه در انتخابات است.

رضایی با بیان اینکه شهادت آیت الله رئیسی و حاج قاسم سلیمانی انقلاب را بیمه کرد، گفت: ما هم با حضور در انتخابات باید در این خاک بذر امید بکاریم و امیدواریم با انتخابی مناسب یک بار دیگر دل مردم شاد شود.

وی سپس تاکید کرد: همراهی اولیا با عوامل اجرایی مدارس در اجرای پروژه مهر، نتایج درخشانی رقم می‌زند.

رضایی بیان کرد: اگر مدیر مدرسه بتواند شرایطی فراهم کند تا مدرسه به خوبی اداره شود هم خیال خودش و هم خیال همه ما در اداره کل راحت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: مدیر مدرسه باید به گونه‌ای برای مدرسه، دانش آموزان و کارکنان وقت بگذارد تا بتواند تعادل و عدالت را برقرار کند.

وی با تاکید بر اینکه مدیر باید از تندخویی‌ها و تکبر دوری کند، گفت: بنده خودم را خدمتگزار مردم می دانم و به این خدمتگزاری افتخار می‌کنم.

رضایی افزود: تکریم ارباب رجوع، احترام به مردم و توجه به خانواده‌ها و حفظ و رعایت حرمت خانواده‌ها بسیار مهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: باید بدانیم اولیا و دانش آموزان ولی نعمتان ما هستند و آنان را از خود بدانیم.

رضایی همچنین به پروژه مهر اشاره و تاکید کرد: این پروژه تنها زیباسازی مدارس نیست بلکه تشکیل ستاد آن و برگزاری منظم جلسات توجیهی برای عوامل اجرایی، مستندسازی اقدامات انجام شده و ثبت فعالیت‌ها برای پروژه مهر ضرورت دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: کارهای پروژه مهر از جمله لکه گیری آسفالت، بهسازی سرویس‌های بهداشتی، تعویض شیرهای آب خراب، تأمین یا بررسی سیستم سرمایشی و گرمایشی و… باید در مدارس شروع شده باشد.

رضایی افزود: برای بهتر انجام شدن کارهای پروژه مهر به کار گیری همه ظرفیت‌های موجود از جمله رهنمودهای امام جمعه، استفاده از ظرفیت فرماندار، بخشدار، خیران، بخش صنعت و معدن و… بسیار مؤثر است.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام مطلوب و کلاس بندی خوب موجب ساماندهی مناسب می‌شود، تصریح کرد: چنانچه ساماندهی نیروی انسانی به خوبی انجام شود با کمترین مشکل در آموزش و پرورش مواجه خواهیم بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: برخی کلاس‌های درس شلوغ است و جمعیت آنها تا ۴۹ نفر می‌رسد که بسیار آسیب زننده است.

وی ادامه داد: رعایت تراکم دانش آموزان در کلاس و برنامه ریزی مناسب برای شروع سال تحصیلی جدید ضروری است.

رضایی بیان کرد: ثبت نام دانش آموزان میان پایه بر عهده عوامل مدرسه است و نیازی به حضور والدین در مدرسه نیست.

وی افزود: باید تمام تلاش ما این باشد که به مردم سخت نگیریم، مدیری توانمند است که بتواند از افراد بی نیاز برای نیازمندان کمک بگیرد.

رضایی تاکید کرد: شایسته است ثبت نام با سرعت بر اساس کروکی تا پایان تیرماه انجام شود و ثبت نام متقاضیان خارج از کروکی با نظر ستاد ثبت نام انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ستاد ثبت نام امسال در معاونت آموزش ابتدایی و متوسطه تشکیل شده است وبایدQR کدها در مدارس فعال باشند تا نظرسنجی به درستی انجام شود.

وی تصریح کرد: مدرسه دارای قانون و مقررات است و هر کسی که بخواهد از این قوانین عدول کند جایی در مدرسه ما ندارد.

رضایی گفت: باید حرمت مدرسه را حفظ کنیم و لباس فرم دانش آموزان متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: مدارس غیردولتی باری از روی دوش آموزش و پرورش برمی دارند که قدردان مدیران و مؤسسان هستیم.

وی با اشاره به اینکه موضوع جوانی جمعیت بسیار مهم است، اظهار داشت: آموزش و پرورش در این زمینه می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

رضایی بیان کرد: امتحانات نهایی از مهمترین موضوع‌های کاری این روزهای آموزش و پرورش است که باید در نهایت امنیت و دقت برگزار شود.

وی افزود: سامانه سنجش نوآموزان تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ فعال است و ۴۰ پایگاه سنجش در استان وجود دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در پایان گفت: آموزش و پرورش صرفاً نظارت بر سرویس مدارس را انجام می‌دهد و هیچ گونه مسئولیتی در این خصوص ندارد بلکه مسئولیت با شهرداری است و خانواده‌ها باید از طریق سامانه سپند ثبت نام کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا