شهرستان ها

هیات نظارت بر حفظ حقوق شهروندی در سیرجان مستقر شد

کرمان- هیات نظارت بر حفظ حقوق شهروندی در سیرجان، گزارش هایی درخصوص موارد نقض احتمالی حقوق مددجویان در بازداشتگاه های ثلاثه، کلانتری ها و پاسگاه ها تهیه خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدباقر اسلامی اظهار داشت: اعضای هیأت نظارت و بازرسی حقوق شهروندی استان کرمان در سفر دو روزه به سیرجان از مراجع قضائی، انتظامی، بازداشتگاه‌ها و زندان بازدید کردند.

وی افزود: در این سفر که حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، ریاست حقوق شهروندی استان نیز حضور داشت، اعضای هیأت با انجام نظارت و بازرسی‌های ۵ گانه، تمامی امور مربوط به مراجع قضائی، انتظامی، زندان و بازداشتگاه‌های ثلاثه شهرستان را مورد ارزیابی و بررسی قرار دادند.

اسلامی بیان کرد: رئیس کل دادگستری استان کرمان با حضور در شعب دادسرای عمومی و انقلاب و محاکم کیفری دو سیرجان، ضمن دیدار با قضات و کارکنان اداری از عملکرد شعب بازدید کرد.

دبیر هیأت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی استان کرمان افزود: این بازدیدها در جهت رفع مشکلات و نقایص موجود و همچنین تقویت و توسعه نقاط قوت انجام شد.

اسلامی بر اهمیت رعایت حقوق مردم و حفظ کرامت مراجعین تاکید و بیان کرد: حفظ و رعایت حقوق شهروندان از مباحث اساسی تعالیم اسلامی است.

وی تصریح کرد: این هیأت مبادرت به تهیه گزارش‌هایی درخصوص موارد نقض احتمالی حقوق مددجویان در بازداشتگاه‌های ثلاثه (پلیس آگاهی، پلیس مبارزه با مواد مخدر و پلیس اطلاعات و امنیت اخلاقی) و کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها خواهد کرد.

دبیر هیأت نظارت بر حفظ حقوق شهروندی استان کرمان گفت: موارد نقض حقوق شهروندی به دبیرخانه مرکزی هیأت نظارت بر حقوق شهروندی قوه قضائیه اعلام خواهد شد.

اسلامی افزود: چنانچه شهروندان نسبت به عدم رعایت حقوق شهروندی در مراجع انتظامی، بازداشتگاه‌ها، تحت نظرگاه‌ها و ادارات زندان ایراد و شکایتی داشته باشند می‌توانند از طریق دبیرخانه حقوق شهروندی در کرمان اقدام کنند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا