شهرستان ها

ضرورت احیای کارخانه‌های راکد صنایع تبدیلی کشاورزی

بندرعباس – استاندار هرمزگان در بازدید از روند پیشرفت احیای کارخانه‌های راکد بندرعباس، راه اندازی صنایع تبدیلی کشاورزی در استان را دارای اهمیت چند بعدی دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی دوستی، با همراهی مدیران صمت و جهاد کشاورزی هرمزگان از روند احیا کارخانه‌های راکد بندرعباس بازدید کرد.

استاندار هرمزگان تسریع در احیا کارخانه‌های راکد را مهم برشمرد و گفت: صدور مجوز واحد صنعتی برابر است با راه اندازی و ایجاد شغل و احیای واحدهای راکد در مسیر افزایش صنایع تبدیلی کشاورزی اقدام مهمی به شمار می‌آید.

وی افزود: احیا کارخانه‌های راکد برای استان هرمزگان هم از نظر تکمیل زنجیره تولید و هم به لحاظ ایجاد شغل، رونق بازار و تأثیر بر اقتصاد و معیشت مردم اهمیت ویژه‌ای دارد.

مهدی دوستی ضمن بازدید از روند پیشرفت فیزیکی و نصب ماشین‌آلات کارخانه واحد تولید کود مایع در شهرک صنعتی شماره ۲ بندرعباس در خصوص مسائل مربوط به شروع به کار این واحد صنعتی با مدیران مرتبط گفتگو کرد.

مقصد بازدید دیگر استاندار هرمزگان، واحد فراورده‌های آردی واقع در دوراهی سرخون بود که مراحل پایانی ساخت را پشت‌سر گذاشته و با بخشی از ماشین‌آلات نصب‌شده کار خود را شروع کرده و مشغول نصب ماشین‌آلات تکمیلی است.

گفتنی است کارخانه تولید تکمیلی کود مایع کشاورزی جایگزین واحد راکد لبنیات، در حال راه اندازی است و تولید نسبی را آغاز کرده، پیش بینی می‌شود تا دو ماه آینده با تمام ظرفیت تولید داشته باشد و بیش از ۲۰ نفر را مشغول به کار کند.

کارخانه تولید انواع آرد، رشته، خمیر و خمیر مایه نیز جایگزین واحد راکد کاشی و سرامیک شده که با تکمیل ظرفیت تولید، بیش از ۱۷۰ نفر اشتغال فراهم کرده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا