شهرستان ها

رییس جمهور جدید باید ادامه دهنده راه «شهیدان خدمت» باشد

آستارا- امام جمعه آستارا گفت: رییس جمهور جدید باید ادامه دهنده راه «شهیدان خدمت» باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان آستارا با بیان اینکه امروز مسأله انتخابات ریاست جمهوری و مشارکت مردم اصلی ترین مسأله روز کشور است، اظهار کرد: رئیس جمهور جدید باید راه شهیدان خدمت را ادامه دهد و لذا حتماً باید فردی عهده دار این مسؤولیت شود که اهل پشت میز نشینی و صرف کردن وقت در جلسات نبوده و در میدان حضور جانانه داشته باشد.

امام جمعه آستارا افزود: یقیناً سخنان رهبر معظم انقلاب از پرکاری و سر شلوغی و حجم ظاهری کار نیست و فعالیت و فعال بودن رئیس جمهور جدید در میزان نتیجه و اثرگذاری اقدامات مشخص خواهد شد؛ کما اینکه آثار و خدمات رئیس جمهور شهید حتی بعد از شهادتش همچنان ادامه دارد.

وی آگاه بودن را شناخت و بصیرت از شرایط زمان و موقعیت دانست و ادامه داد: اگر رئیس جمهور زمان شناس و آگاه به شرایط کشور و جهان نباشد نمی‌تواند تصمیمات درستی اتخاذ کند و باید با شناخت و علم و آگاهی به اولویت‌های داخلی و خارجی کشور بپردازد.

حجت‌الاسلام باقری با اشاره به اینکه معتقد بودن به مبانی انقلاب به خوبی در حفظ عزت و جایگاه بین المللی کشورمان مشهود است، افزود: عضویت ایران در پیمان‌ها و مجامع بین المللی که با توجه به شعارهای استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و تکیه نکردن به قدرت‌های شرق و غرب به دست آمده اثر همین اعتقاد به مبانی انقلابی است که رئیس جمهور جدید نیز باید اینچنین باشد.

وی ضمن محکوم کردن اقدام سه کشور اروپایی در تلاش برای محکوم کردن جمهوری اسلامی در شورای حکام آژانس اتمی اضافه کرد: بدعهدی اروپایی‌ها و تلاش آنها برای اعمال تحریم بر علیه ایران مسأله جدید نیست و به لطف خدا با انتخاب رئیس جمهور انقلابی جدید پیشرفت‌های هسته‌ای ایران بر اساس سیاست‌های موجود ادامه خواهد یافت.

امام جمعه آستارا به مناسبت هفته محیط زیست از محیط بانان شهرستان آستارا تقدیر و تشکر کرد و حفظ محیط زیست به عنوان یک نعمت و امانت الهی را وظیفه همگانی دانست و از مردم خواست تا با رعایت اصول زیست محیطی قدردان و شکرگزار نعمت‌های الهی باشند.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا