شهرستان ها

فرایند رسیدگی به تلفات ساختمانی در کمیسیون ماده ۱۰۰ زمان‌بر است

شهرکرد-عضو شورای اسلامی شهرکرد گفت: فرآیند رسیدگی به تلفات ساختمانی در کمیسیون ماده ۱۰۰ بسیار زمان‌بر است، این وقفه طولانی از زمان تعطیلی کار نارضایتی‌ مردم را به دنبال دارد.

یوسف صادقی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: فرآیند رسیدگی به تلفات ساختمانی در کمیسیون ماده ۱۰۰ بسیار زمان‌بر است، این وقفه طولانی از زمان تعطیلی کار و گزارش اجراییات تا زمان رسیدگی به تخلف در کمیسیون عامل باعث افزایش تخلفات، جدال بین مردم، ایجاد نارضایتی‌های اجتماعی و زمینه ساز فساد می‌شود.

وی بیان داشت: پیشنهاد می‌شود در ابتدا نسبت به اصلاح قوانین در چارچوب طرح جامع و تفصیلی اقدام شود، موردی که بارها زیان و خسران شهر از عدم تدوین و تصویب طرح جامع به مدیران مربوطه و مسکن و شهرسازی گوشزد شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، فضای سبز و بهداشت عمومی شورای اسلامی شهرکرد تصریح کرد: به فوریت نسبت به افزایش تعداد کمیسیون‌ها اقدام شود، هم اکنون نوبت‌های کمیسیون دو تا سه ماهه شده و مردم و سازندگان ساختمانی از این محل دچار زیان بسیار می‌شوند.

وی افزود: شکایاتی که به تشخیص کارشناسان واحد اجراییات بی‌مورد و به ناحق می‌باشند، باید در اسرع وقت و ظرف مدت حداکثر یک هفته در کمیسیون تعیین تکلیف شود.

صادقی گفت: کارشناسان بازدید نیز به تناسب با تعداد کمیسیون‌ها افزایش یافته و در خصوص آموزش‌های تخصصی و نیز پایش عملکرد ایشان اقدامات لازم صورت پذیرد تا اعتماد اعضای کمیسیون به گزارش‌های رسیده بیشتر شده و مجبور به بازدیدهای مداوم و مجدد نباشد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا