جامعه

اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد برای پرداخت معوقات ایثارگران

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس ضمن تشریح توافقات انجام شده با ایثارگران معترض به دریافت معوقات ماده ۳۸ خود، از در نظر گرفتن یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت به این افراد خبر داد.

احمد امیرآبادی فراهانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جلسه اخیر خود با ایثارگران مشمول ماده ۳۸ که از روز گذشته برای دریافت مطالبات خود مقابل ساختمان بنیاد شهید تجمع کرده بودند، گفت: خوشبختانه امروز و با نمایندگان این ایثارگران جلسه داشتیم و توافقاتی برای رفع مشکلات آنها انجام شد. بر این اساس قرار است ۶۵۰ تا یک‌هزار میلیارد تومان از محل بودجه ۱۴۰۰ برای معوقات مشمولین ماده ۳۸ قانون جامع خدمات ایثارگری در نظر گرفته و پرداخت شود.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی افزود: براساس نامه سازمان برنامه و بودجه، ۲۳ هزار نفر از این افراد بالای ۶۰ سال بوده و باید بازنشسته شوند.

امیرآبادی گفت: در نتیجه بار مالی پاداش پایان خدمت و ذخیره مرخصی این افراد حدود هفت هزار و ۹۳۵ میلیارد تومان خواهد شد که براساس توافقات انجام شده این رقم باید از محل بند «و» تبصره «۲» قانون خدمات ایثارگری از سوی بنیاد شهید پیگیری و عملیاتی شود.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی گفت: به علاوه قول می‌دهیم در بودجه سال ۱۴۰۱ اعتبار لازم برای تمامی مشمولین ماده ۳۸ در نظر گرفته و پرداخت شود.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا