جامعه

الگوی شهریه مراکز غیردولتی ابلاغ شد/ تعطیلی موقت ۹۲۵ مدرسه غیردولتی


رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی از برگزاری آزمون در سال‌های آینده برای جذب معلمان مدارس غیردولتی خبر داد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، احمد محمودزاده رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه یک رهاشدگی در برخی فعالیت‌ها وجود داشت و سیاست‌گذاری نداشت، اظهار کرد: یکی از موارد نیروی انسانی است و نگاه‌مان جذب نیروی انسانی علاقه‌مند و باانگیزه است و به دنبال این هستیم که توازن را برقرار کنیم.

وی ادامه داد: توافق اولیه را با برخی حوزه‌ها از جمله دانشگاه فرهنگیان، گزینش، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی و … انجام شد و تفاهم‌نامه‌هایی امضا شد که منجر به بخشنامه شد تا تمام معلمان در مدارس غیردولتی، گواهی صلاحیت حرفه‌ای را دریافت کنند. 

محمودزاده با اشاره به بازدیدش از برخی مدارس امارات، گفت: در این کشور هیچ معلمی بدون تأیید وزارت مربوط در مدارس فعالیت نمی‌کند و این چیزی است که ما هم در مدارس خودمان مدنظر داریم. یکی از موارد مهم در این‌ راستا، گزینش معلمان است که پیش‌بینی کرده‌ایم گزینش هم معلمان موجود و هم معلمان جدیدالورود حتما انجام شود. 

وی با اینکه گزینش نباید ۱۰ روزه انجام شود بلکه فراینذی حداقل ۴ ماهه است و از سال آینده هیچ نیروی بدون برگه تأیید گزینش در مدارس غیردولتی فعالیت نمی‌کنند، افزود: در کنار این موضوع مرتبط بودن تدریس معلمان با رشته تحصیلی مطرح است و شامل تمام نیروهای آموزشی، پرورشی و مشاوره خواهد بود. بر این اساس از سال بعد هیچ معلم گزینش نشده و غیر مرتبط یا رشته تدریس در مدارس غیردولتی نخواهیم داشت. 

معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه صلاحیت حرفه‌ای معلمی را به شهریه گره زدیم، اظهار کرد: به دنبال این هستیم تا در سال‌های بعد، از طریق آزمون جذب مدارس غیردولتی را انجام دهیم.

وی با اشاره به موضوع نظارت بر مراکز آموزشی، گفت: ۲۰ هزار مرکز آموزشی داریم و نظرمان بر این است که یک نظارت جدی بر این مراکز داشته باشیم و هم اینکه نظارت حضوری است البته تاکنون دو بار از هر مرکزی در سطح کشور بازدید کردیم که مشخص شد برخی اصلا مجاز نیست و در برخی برخی مراکز، اتفاقاتی می‌افتد که متناسب با سیاست‌های ما نیست که می‌توان به کلاس‌های مختلط اشاره کرد. 

محمودزاده از نظارت‌ها در مدارس غیردولتی اشاره کرد و افزود: با ۵۷۲ مورد مرکز غیرمجاز برخورد شده است که شامل ۲۷۳ مورد در حال اقدام، ۲۲۳ مورد اخطار، ۴۲ مورد توقف و۲۴ مورد پلمب است. همچنین ۱۰۲۶ مورد صدور آرا درباره مدارس و مراکز غیردولتی در سال جاری داشتیم که از این تعداد ۵۵ مورد اخطار کتبی و توبیخ، ۱۴ مورد  عزل  و محرومیت مدیر و ۹ مورد لغو مجوز بوده است.

این در حال به‌روزرسانی است 


منبع خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا