جامعه

تشریح آسیب‌های ناآشنایی با اصول ارز دیجیتال

نیکوکار مطرح کرد؛

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: ناآشنا بودن و عدم آگاهی افراد با اصول ارز دیجیتال و قرار دادن اطلاعات شخصی خود در اختیار کلاهبرداران، زمینه وقوع جرم را رقم می‎زند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل نیکوکار با بیان اینکه مطابق گزارش ارائه شده کاربران و افراد بسیاری در ایران از بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌کنند، گفت: بسیاری از آنان به فرآیند و قواعد ثبت و انتخاب صرافی و تشکیل کیف پول و نحوه معاملات آگاهی لازم را ندارند و با این همه به‌دنبال دستیابی به رمز ارزها از طریق غیرمتعارف هستند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران درباره بازی همستر کامبت، گفت: این پروژه با بازی و سرگرمی آغاز شد که مردم فقط به عنوان یک سرگرمی به این بازی نگاه کنند مردم باید به این موضوع فکر کنند که آیا با ضربه زدن به یک سامانه می‌توانند کسب درآمد کنند؟

نیکوکار افزود: وقتی فرد با اصول ارز دیجیتال ناآشنا باشد و به لحاظ عدم آگاهی، اطلاعات شخصی خود را در اختیار افراد متخلف قرار دهد زمینه وقوع جرم و کلاهبرداری را ایجاد کرده و پس از آنکه سرمایه آن‌ها از بین رفت برای طرح شکایت به دستگاه قضائی مراجعه می‌کنند؛ در حالی که باید پیش از وقوع آسیب و جرم از آن جلوگیری کرد.

وی اظهار کرد: ساخت، عرضه و قیمت‌گذاری رمز ارزها تحت نظارت هیچ مرجع رسمی داخلی و بین‌المللی نیست و به راحتی امکان از دست رفتن کامل سرمایه وجود دارد و هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران طی مصوبه‌ای رمز ارزها را مشمول حمایت و ضمانت دولت و نظام بانکی نمی‌داند و استفاده از آن را در مبادلات داخل کشور مجاز نمی‌شمارد.

نیکوکار گفت: در راستای آگاه‌سازی و پیشگیری از وقوع جرایم در سال گذشته ۷۰ میلیون پیامک در ۷ موضوع هشداری در زمینه رمز ارزها از طریق یکی از اپراتورهای تلفن همراه برای مردم استان تهران ارسال شده است.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا