جامعه

هر انجمن اسلامی، یک شهید/ همراهی یک ساله دانش آموزان با شهدا

در گفت و گو با مهر مطرح شد؛

معاون فرهنگی انجمن اسلامی دانش آموزان گفت: ارتباط با خانواده یک شهید و همراهی یک ساله با خانواده آن شهید از جمله اقدامات هر یک از انجمن های اسلامی دانش آموزی بوده است.

وحید عظیمی معاون فرهنگی اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص بازدید دانش آموزان انجمن اسلامی از مناطق عملیاتی غرب کشور گفت: اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان در سال گذشته دو طرح همکلاسی آسمانی ویژه پسران و لشکر فرشتگان ویژه دانش آموزان دختر را برگزار کرد؛ در هر دوی این طرح‌ها آقا پسرها و دختر خانم‌ها یک شهید را انتخاب کردند و به عنوان عضو هیئت رئیسه انجمن اسلامی خود با شهید عهد بستند که یک سال هر کاری می‌کنند به نیابت از آن شهید باشد؛ در واقع طرح هر انجمن یک شهید را آغاز کردند؛ ارتباط با خانواده شهید و همراهی یک ساله با خانواده آن شهید از جمله اقدامات انجمن اسلامی دانش آموزی بوده است؛ قله این اقدامات هم همین راهیان نور است.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته سفر به مناطق عملیاتی خوزستان و جنوب ایلام را داشته ایم گفت: به جهت کرونا این بازدید از مناطق عملیاتی با وقفه مواجه شد امسال بعد از کرونا به عنوان اختتامیه نهمین دوره طرح همکلاسی آسمانی و لشگر فرشتگان اردوی راهیان نور را با بازدید از مناطق عملیات غرب کشور داریم.

عظیمی با بیان اینکه در سال تحصیلی اخیر شش هزار انجمن اسلامی، در طرح همراهی با یک شهید حضور داشتند؛ گفت: یعنی ۶ هزار مسئول انجمن به همراه تیمش در این طرح حضور داشتند؛ در این اردوی راهیان نور این افتخار را داشتیم که میزبان حدود هزار دانش آموز پسر و هزار دانش‌آموز دختر باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که هدف از برگزاری این اردوی بازدید چه بوده است؛ گفت: ملاک برای ما استمرار فعالیت یک انجمن در طول دوره یک ساله بود؛ آن انجمن اسلامی که توانسته بود این استمرار یک ساله را حفظ کند امروز در جمع ما حضور دارد. در حقیقت برگزیدگان دو طرح همکلاسی آسمانی و لشکر فرشتگان در اردوی لشکر آسمانی حضور دارند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ها ضمن رعایت الزامات دخترانه و پسرانه بودن دو کلیت یکسانی دارند؛ گفت؛ در هر دو بخش دانش آموزان بازدید از مناطق عملیاتی غرب کشور منطقه عملیاتی مرصاد پاوه و ارتفاعات بازی دراز را مشاهده می‌کند همچنین یادواره ملی شهدای دانش آموز در روز یکشنبه دوازدهم تیرماه در سالن آمفی تئاتر اداره ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار خواهد شد؛ یک برنامه بازدید از مناطق تاریخی و گردشگری کرمانشاه را هم داریم که دانش آموزان از طاق بستان دیدن خواهند کرد.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا