جامعه

ورود 100 هزار معلم به آموزش و پرورش در ابتدای مهر


رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه 20 هزار فارغ التحصیل از ورودی های سال 97 خواهیم داشت، گفت: بیش از 100 هزار نفر از فارغ التحصیلان مربوط به دوره پیوسته و مهارت آموزی را در پایان شهریور ماه تحویل آموزش و پرورش خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه آموزش و پرورش و شورای عالی مناطق آزاد کشور با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان قبل از سال 1400 آموزش حضوری خود را در 5 استان آغاز کرد، گفت:‌ این دانشگاه هیچوقت به صورت کامل تعطیلی نداشته است.

وی ادامه داد: در 98 پردیس و 30 مرکز قریب 70 درصد ورودی‌های سال‌های 97 تا 1400 به صورت حضوری فعالیت خود را داشته‌اند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه تا هفته آینده میزان برگزای آموزش‌های حضوری این دانشگاه به 80 تا 90 درصد خواهد رسید، افزود: بحث تطویل ترم در این دانشگاه مطرح شده است که به صورت یک ماه برای جبران آموزش صورت گیرد.

خنیفر درباره تعداد جذب نیرو در این دانشگاه، یادآور شد:‌ امسال 25 هزار نیرو تصویب شده که از این تعداد 24500 نیرو سهم این دانشگاه و 500 نیرو مربوط به دانشگاه شهید رجایی است.

وی اضافه کرد: 20 هزار فارغ التحصیل از ورودی های سال 97 خواهیم داشت؛ ضمن اینکه بیش از 100 هزار نفر مربوط به دوره پیوسته و مهارت آموزی نیز در پایان شهریور ماه تحویل آموزش و پرورش خواهیم داد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به برنامه کیفیت سازی در این دانشگاه، متذکر شد: از سال 1406 تا 1410 نیز اگر به همین شیب حرکت کنیم وضعیت کیفی بهتری خواهیم داشت.

خنیفر تصریح کرد:‌ در ایران در خصوص سن بازنشستگی معلمان با 30 سال خدمت می‌توانند 5 سال ادامه خدمت داشته باشند و 35 سال خدمت کنند اما باز نشستگی در سن 50 سالگی تمام شده است.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی
دکمه بازگشت به بالا