جامعه

۶۱۴ مدرسه نیمه تمام خوزستان در حال تکمیل است

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان:

اهواز- مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان گفت: حدود ۶۱۴ مدرسه نیمه تمام در خوزستان وجود دارد که در قالب یک هزار و ۵۷۶ کلاس درس در سراسر شهرهای استان در حال تکمیل هستند.

محمد سعیدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بیست و ششمین جشنواره خیران مدرسه ساز روز شنبه ۱۹ خرداد ماه با حضور خیران استانی، خیران خارج از استان و جمع کثیری از مقامات استانی و کشوری در سالن همایش‌های گیت بوستان برگزار می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان گفت: گسترش و ترویج فرهنگ مشارکت مردمی در عرصه مدرسه سازی، تکریم و نکوداشت خیران مدرسه ساز که سال گذشته و سال‌های پیش تر زحمت کشیده‌اند، شناسایی و جذب خیران جدید برای مدرسه سازی و ظرفیت‌های جدیدی که می‌توان شناسایی کرد از جمله اهداف برگزاری جشنواره است.

وی اضافه کرد: همچنین تعامل سازنده بین ادارات، سازمان‌ها و نهادها با بخش‌های مردمی و نهادهای خیری که باید شکل بگیرد از دیگر هدف‌های برگزاری جشنواره است و این گفت‌وگو چهره به چهره می‌تواند بسیاری از مشکلاتی که در حال خیران در مسیر مدرسه‌سازی با آن روبه‌رو هستند را برطرف کند.

مدیرکل نوسازی و مدارس خوزستان با بیان اینکه خیران استان زبانزد هستند، تصریح کرد: خوزستان جز استان‌هایی است که در حوزه جذب و مشارکت خیران، سال‌های متمادی بین رتبه‌های برتر کشور قرار گرفته است.

سعیدی پور با اعلام اینکه حدود ۶۱۴ مدرسه نیمه تمام در خوزستان وجود دارد، عنوان کرد: این مدارس پروژه‌های نیمه تمامی هستند که در قالب یک هزار و ۵۷۶ کلاس درس در سراسر شهرهای استان در حال تکمیل هستند که به صورت حجمی خیران تقریباً ۸۵ درصد در این فضاهای آموزشی مشارکت دارند.

مدیر کل نوسازی و مدارس خوزستان ادامه داد: همچنین حدود ۳۰ – ۳۵ درصد کمک‌های مالی برای تکمیل پروژه‌های مذکور از سوی خیران است.

سعیدی پور اظهار کرد: همچنین جشنواره مذکور فرصتی را ایجاد می‌کند تا مشکلات، چالش‌ها و محرومیت‌های خوزستان در شهرستان‌هایی که به مدرسه، امکانات و یا تجهیزات نیاز دارند در قالب پروژه نشان دهیم. همچنین با استفاده از این فرصت می‌توانیم نحوه جمع‌آوری کمک‌ها را از طریق معرفی سامانه‌ها و یا روش‌های مشارکت تبیین کنیم تا جذب خیران بیشتری را داشته باشیم و از این طریق چهره محرومیت را از خوزستان کاهش دهیم.

۴۳۵ مدرسه در دولت سیزدهم تحویل داده شد

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم تاکنون ۴۳۵ مدرسه در قالب یک هزار و ۵۹۴ کلاس درس تحویل داده شده است، تصریح کرد: خوزستان در موضوع تحویل کلاس و مدرسه جز استان‌های برتر است و امسال در کنار کمک‌های خیران، ظرفیت جدیدی به اعتبارات ملی و استانی افزوده شده است.

سعیدی‌پور ادامه داد: همچنین موفق شدیم در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز کمک‌ها و اعتبارات خوبی را تأمین کنیم و در کل از محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت و مصوبات دور دوم سفر ریاست محترم جمهور ۵۵۰ میلیارد تومان پروژه را تعریف کرده‌ایم که پیش بینی شده تا مهر ماه افتتاح شوند.

مدیرکل نوسازی و مدارس خوزستان گفت: هدف گذاری شده تا مهر ماه امسال تعداد ۶۰۰ کلاس درس در قالب ۲۰۰ مدرسه را در استان آماده کرده و آنها را تحویل دهیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا