ورزش

زائررفیعی: چینش اشتباه رنکینگ افتضاح مدیریتی دوچرخه‌سواری بود/ مگر با سابقه دوپینگ مثبت می‌توان رییس فدراسیون شد؟/ منفعت‌طلبان بعد از مصاحبه حمایتی، حکم مسئولیت می‌گیرند!

ملی پوش اسبق دوچرخه‌سواری ایران گفت: کسی که در سابقه ورزشی‌اش تست مثبت دوپینگ دارد آیا طبق قانون فدراسیون جهانی می تواند به عنوان رییس فدراسیون فعالیت کند؟ باید مراقب باشیم بعضی کاندیدای احتمالی ریاست فدراسیون با تغییر هویت، نام خود را به فدراسیون جهانی اعلام نکنند.


امیر زائررفیعی در گفتگو با  ایلنا در خصوص آخرین وضعیت دوچرخه سواری اظهار داشت: در این فدراسیون با مشکلات زیادی روبرو هستیم. از جمله  اساسنامه به دلیل تناقضاتی که دارد تکمیل نشده است. یکی دیگر از مسایلی که باعث شد اساسنامه فدراسیون تایید نشود عدم آگاهی ریاست فدراسیون به قوانین جهانی بود که  شخصی با سابقه دوپینگ به عنوان سرمربی تیم ملی  دوچرخه‌سواری انتخاب کرده بود. دومین مشکل دبیر فدراسیون بود که مورد تایید فدراسیون جهانی قرار نگرفت. بعد از این مسائل مهم، حالا مشکل  سامانه رنگینگ بروز کرده است.

وی پیرامون مشکل سامانه رنکینگ فدراسیون دوچرخه سواری، اظهار داشت: از نفراول تا بیست و نهم  رنکینگ به صورت درست چیده شده است. اما از ۲۹ تا ۴۰ به جای عملکرد بر اساس حروف الفبا و نام فامیلی، رنکینگ چیده شده بود! از سوی دیگر فدراسیون در بخشنامهدر بخشنامه به هیات های استان ابلاغ کرده اند که رنکینگ ۱۴۰۰ ملاک دعوت شدگان به مسابقات قهرمانی کشور می‌باشد اما نمی‌دانیم چرا ملاک ۱۴۰۱ محسوب شده است. مگر چند مسابقه در سال ۱۴۰۱ داشته‌ایم که رنکینگ امسال مورد توجه قرار بگیرد؟! ضمین اینکه باید این مسائل باید توسط مجمع فدراسیون دوچرخه‌سواری و کمیته فنی هم تایید شود و اینکه فدراسیون نمی‌تواند خودسرانه و به تنهایی تصمیم بگیرد.

ملی پوش سابق دوچرخه سواری ایران با ارزیابی عملکرد سرپرست ریاست فدراسیون دوچرخه سواری عنوان کرد: پیش از این  محمود رشیدی به دلیل خطر تعلیق توسط فدراسیون جهانی، از ریاست فدارسیون دوچرخه سواری برکنار شد. در آن شرایط هاشم کندی به عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب شد. البته توانایی ایشان شاید به عنوان رییس هیات استانی قابل قبول باشد اما برای جایگاه بالاتر نیازمند تجربه بیشتری است. آقای سجادی وزیر ورزش هم در زمان انتصاب با توجه به مشغله‌هایی که در فدراسیون‌های دیگر داشتند، خیلی در انتصاب سرپرست وقت فدراسیون، موشکافانه توجه نکردند. 

وی افزود: پرسشم اینجاست کسی که در سابقه ورزشی‌اش تست مثبت دوپینگ دارد آیا طبق قانون فدراسیون جهانی می تواند به عنوان رییس فدراسیون فعالیت کند؟ قطعاً جواب این سوال مثبت نیست بنابراین هر فردی، چه با پسوند، چه با پیشوند چه با تغییر نام نمی‌تواند طبق قانون در انتخابات این فدراسیون شرکت کند. از مسئولان نظارتی هم خواهش دارم که به این مسئله نظارت کنند که بعضی کاندیدای احتمالی ریاست فدراسیون با تغییر هویت، نام خود را به فدراسیون جهانی اعلام نکنند. چرا که این افراد در کارنامه خود سابقه دوپینگ مثبت دارند.

زائررفیعی درباره مشکل بعضی کارشناسان موافق فدراسیون دوچرخه سواری، تصریح کرد: یکسری افرادی در ظاهر دوست، باعث افزایش مشکلات فدراسیون و دوچرخه‌سواران هستند. این افراد دائما از فدراسیون تعریف و تمجید می کنند و عیب ها را نادیده می گیرند. متاسفانه یا خوشبختانه بیشتر سمت های جدید فدراسیون هم به همین افراد به ظاهر دوست و موافق نما می رسد!

وی ادامه داد: نمی‌گویم که نقاط مثبت نقاط مثبت دیده و گفته نشود اما این دلیل نمی‌شود که واقعیات را نادیده بگیریم و نقاط ضعف را به کل نادیده بگیریم. مثلا رکابزنان پیست دوچرخه سواری ایران قبل مسابقات آسیایی یکبارهم در پیست چوبی تمرین نکردند. اما منفعت طلبان موافق‌نما، چرا از این کمبودها صحبتی نمی‌کنند؟

ملی پوش اسبق دوچرخه سواری ایران عنوان کرد: قبل از اعزام به مسابقات آسیایی عده‌ای از دلسوزان این رشته به عنوان کارشناس فدراسیون را آگاه کردیم اگر تیم سرعت، با علم قدیمی به مسابقات اعزام می‌شوند معایبی در تمرینات این ورزشکاران وجود دارد، اما متاسفانه گوش شنوایی نبود. بعد از مسابقات آسیایی کاپیتان تیم ملی در بخش سرعت اشاره کرد که انتخاب ناصحیح ( قامه دوچرخه ) در‌نتیجه آنها تاثیر زیادی داشت.


انتهای پیام/

منبع خبرگزاری ایلنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا