ورزش

قطار مدافع قهرمانی لیگ برتر راه افتاد/ آماده گذر از سد آبی

پرسپولیس با کسب چهارمین پیروزی متوالی خود فاصله‌اش را با استقلال در جدول رده بندی لیگ به حداقل اختلاف رساند.

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین پیروزی متوالی پرسپولیس با نتیجه ۲ بر یک مقابل تراکتور تبریز رقم خورد تا قهرمان پنج دوره متوالی در جدول رده بندی به یک امتیازی استقلال در صدر جدول لیگ برسد.

یحیی گل محمدی توانست پس از نتایج نامطلوب تیمش در هفته‌های ابتدایی به ترکیب دلخواه خود نزدیک شود. قطار موفقیت پرسپولیس در حالی روی ریل افتاده که این تیم در هفته‌های نخست نمی‌توانست بردهایش را تکرار کند.

تغییرات ساختاری پرسپولیس با خروج بازیکنانی نظیر محمدحسین کنعانی‌زادگان، احمد نورالهی و شهریار مغانلو آغاز اما با نگرش یحیی روی دارایی های خود به رویکردی مثبت تبدیل شد.

گذر یحیی از اسم بازیکنانی نظیر رضا اسدی، علیرضا ابراهیمی و … کمک کرد تا با انگیزه‌ نفراتی همچون محمد شریفی و علی شجاعی بتواند خود نمایی کرده و سرخ‌ها را به وضعیت ایده آل برساند؛ تیمی که پس از مشکلات متعدد مالی در باشگاه خود بابت عدم پرداخت مطالبات خارجی‌ها و داخلی‌ها به آرامش مطلوب سرمربی تیم رسیده تا او نیز با شخصیت صبور خود بتواند بهترین راهکارهای فنی را برای پرسپولیس طراحی کند.

سرخپوشان پایتخت در چهار برد اخیر خود غیر از بازی با سپاهان با استراتژی مشخص چند سال گذشته یعنی دارا بودن مالکیت توپ پیش رفتند. این روش بارها و بارها جواب داد تا این تیم به گل و سه امتیاز بازی‌ها برسد.

یحیی همچون دو قهرمانی قبلی خود با پرسپولیس استحکام خط دفاعی خود را افزایش داد تا آنها در مجموع ۱۲ امتیازی که از چهار بازی کسب کردند تنها دو گل خورده داشته باشند.

پروژه عبور یحیی از استقلال در جدول رده بندی در حالی به جدال تنگاتنگ این تیم‌ها نزدیک شده است که برنامه‌ای مشخص پشت آن طراحی شده بود تا سرخ‌ها خیز بلند خود را برای پس گرفتن صدر جدول و سپس تداوم قهرمانی نشان دهند؛ تصمیمی که سرخ‌ها با آرامش به آن رسیدند و حالا باید با هیاهوی همسایگی با رقیب سنتی ادامه دهند.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا