ورزش

واکنش دستیار امیر قلعه‌نویی به انتقاد از کافا

ما هم دوست داریم با انگلیس و فرانسه بازی کنیم؛

حمید مطهری می‌گوید قهرمانی در تورنمنت کافا، یک تمرین برای قهرمانی در جام ملت‌های آسیا بوده است.

به گزارش ورزش سه، تیم ملی ایران در شرایط عنوان قهرمانی تورنمنت کافا را به دست آورد که انتقادات زیادی به حضور ایران در این تورنمنت مطرح می‌شد و برخی از اهالی فوتبال معتقد بودند امیر قلعه‌نویی نباید به ستاره‌ها و بازیکنان اصلی خود در چنین مسابقاتی حاضر می‌شد.

حمید مطهری، دستیار امیر قلعه‌نویی، در خصوص این انتقادات بیان کرد: کادرفنی تیم ملی و در راس آن امیر قلعه‌نویی واقعا انتقادپذیر هستیم و انتقاد خوب سازنده را به روی چشم می‌گذاریم، چون اعتقاد داریم انتقاد سازنده باعث پیشرفت خواهد شد اما برخی دوستان که نظرات‌شان را بیان کردند و ما هم برای احترام قائل هستیم، شرایط را نمی‌دانند و یا واقعا آگاه هستند و نمی‌خواهند به زبان بیاورند. ما واقعا فرصت خیلی کمی برای هارمونی یا هماهنگی تیم ملی داریم و تورنمنت کافا دستاورد خیلی خوبی بود.

وی افزود: لیگ ما تعطیل شده بود و باید بازیکنان به هماهنگی و کادر فنی به شناخت خیلی خوب و دقیق‌تری نسبت به بازیکنان تیم ملی می‌رسیدند. شما می‌دانید ما فقط می‌توانیم در فیفا‌دی‌ها بچه‌ها را در اختیار داشته باشیم و این زمان خیلی کمی است. شما در باشگاه فرصت دارید اما برای ایجاد هماهنگی در تیم ملی فرصت شما خیلی محدود است. باید انتخاب‌های درستی داشته و روی آیتم‌های مهم که نیاز تیم است کار کنید و در همین زمان‌ها می‌توانید این کار را انجام بدهید.

مربی تیم ملی ایران درباره دستاوردهای تورنمنت کافا گفت: یکی از دستاوردهای ما هماهنگی بیشتر و شناخت کادر فنی نسبت به بازیکنان بود و دستاورد مهم دیگر می‌توانم به بازی به ازبکستان اشاره کنم که واقعا برای قهرمانی جنگید و به نطرم تیم قابل احترامی است. واقعا تیم خیلی خوبی بودند اما در آن جو وحشتناک، تیم ما قهرمان شد. من دیدم یک‌جاهایی قهرمانی بچه‌ها را به سخره گرفتند. این موضوع که بچه‌ها شاد شدند، می‌تواند تمرین قهرمانی برای جام ملت‌های آسیا باشد. ما باید در این فصل نسل و تیم فعلی خود این موضوع را نهادینه کنیم که این یک تمرین در یک پازل کوچک‌تر برای قهرمانی جام ملت‌ها باشد و این تیم به قهرمانی عادت کند تا بتوانیم دل مردم را شاد کند.

1835800

او با بیان اینکه امیر قلعه‌نویی برای برگزاری بازی‌های دوستانه بزرگ برای تیم ملی ایران نامه زده است، گفت: مگر ما بدمان می‌آید با برزیل، فرانسه،‌ آلمان و تیم‌های بزرگ دنیا بازی کنیم؟ آقای قلعه‌نویی نامه‌اش را هم زده‌اند اما ما محدودیت‌هایی داریم که به آن واقف هستید.

مطهری در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به اینکه تیم ملی نیاز به چه بازی‌های دوستانه‌ای دارد گفت: باید سبک‌ها و تیم‌های مختلف را تست کنیم. مثلا در قاره آسیا برگزاری دیدار دوستانه با استرالیا می‌تواند خیلی خوب باشد بازی‌های این تیم را دیده ام که کار تیمی مناسبی دارند می‌توانیم باتیم‌های اروپایی و حتی آمریکای جنوبی نیز بازی کنیم باید شرایط را بسنجیم و ببینم با کدام تیم‌ها می‌توانیم بازی کنیم متأسفانه ایران حق انتخاب ندارد در غیر اینصورت می‌توانستم در این مورد بیشتر صحبت کنم.

او تاکید کرد: دوست داریم واقعا با تیم‌های اروپایی مثل فرانسه یا انگلیس بازی کنیم. دیدید ایران در بازی اول جام جهانی مقابل همین انگلیس چقدر به مشکل خورد؛ باید با این سبک‌ها بازی کنیم تا همه بازیکنان‌مان به بدن بازیکنان آنها بخورد. هر چند برخی نفرات لژیونر ما در آن سبک بازی می‌کنند اما نفراتی که در لیگ برتر حضور دارند باید این اتفاق را تجربه کنند تا تیم قابل احترامی داشته باشیم. یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای ما این است که نفرات لژیونر و بزرگ‌ترهای تیم مثل طارمی،‌ آزمون، حاج‌صفی، جهانبخش، بیرانوند و … واقعا با نفرات کم تجربه‌تر ارتباط خوبی دارند؛ همه این مسائل سبب همدلی و یکدست شدن تیم می‌شود به نظر من این مهمترین آیتم است.

منبع ورزش سه
آگهی
دکمه بازگشت به بالا