ورزش

ورزش‌هایی برای پیشگیری از کمر درد

پیشگیری از بیماری ها از جمله کمردرد دارای سه سطح است و فعالیت فیزیکی در هر سه سطح آن تاثیرات چشمگیری دارد.  

به گزارش ایسنا، نقش ورزش در پیشگیری و درمان کمردرد کاملا شناخته شده است و بی تحرکی و فقر حرکتی در جامعه امروز موجب افزایش چشمگیر شیوع کمردرد شده است.

فعالیت جسمانی منظم و برنامه ریزی شده نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به کمردرد و درمان آن و ارتقای کیفیت زندگی بیماران دارد اما متاسفانه ۸۸.۹ درصد از افراد میانسال جامعه ما از نداشتن فعالیت بدنی مناسب رنج می برند و چاقی و اضافه وزن یکی از مشکلات امروزه جامعه ایرانی است به گونه ای که با اضافه وزن ۳۹.۸ درصدی و چاقی ۲۳.۴ درصدی در کشور مواجه هستیم و فعالیت جسمانی در پیشگیری از آن تاثیر قابل توجهی دارد.

یکی از مشکلات شایع در سالمندان و به خصوص زنان سالمند، پوکی استخوان است؛ ۵۰ درصد از مردان و ۷۰ درصد از زنان برابر یا بالاتر از ۵۰ سال در ایران به پوکی استخوان مبتلا هستند که خود می تواند به بروز شکستگی در مهره های کمری و لغزندگی، تنگی کانال، استئوآرتریت، اشکاالت ساختاری و درد منجر شود و ورزش های متحمل وزن و دریافت کافی کلسیم و ویتامین دی از پوکی استخوان پیشگیری می کند.

ورزش موجب کنترل وزن، تقویت عضلات مرکزی بدن، انعطاف پذیری بهتر بافت های همبند و کاهش اشکالات ساختاری بدن می شود و اشکال در هر یک از موارد گفته شده در بروز و تشدید کمردرد نقش مهمی ایفا می کند.

برای مشاهده تمریناتی که منجر به پیشگیری از کمر درد می شود و از سوی لاله حاکمی نایب رییس بانوان فدراسیون پزشکی ورزشی تهیه شده و در اختیار ایسنا قرار گرفته است اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام

خبرگزاری ایسنا

آگهی
دکمه بازگشت به بالا