بین الملل

الحوثی: حمله به رفح با چراغ سبز آمریکاست/ فریبکاری واشنگتن

رهبر انصارالله یمن با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی در رفح آنرا با چراغ سبز آمریکا دانست و واشنگتن را شریک جنایات صهیونیستها دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن گفت: اشغال گذرگاه رفح از سوی اشغالگران فقط ملت فلسطین را هدف قرار نمی دهد بلکه اقدامی علیه ملت و ارتش مصر است.

وی افزود: حمله به گذرگاه رفح به مثابه به چلاش طلبیدن مصر و تهدیدی برای امنیت آن و ناقض توافقات فیمابین دو طرف است. حمله به گذرگاه رفح به شکل عرض اندام به مثابه اقدامی تحریک آمیز علیه کشورهای عربی و اسلامی و کوچک شمردن آنهاست.

رهبر انصارالله یمن بیان کرد: حمله دشمن صهیونیست به رفح آوارگان در آنجا را هدف قرار می دهد و تهدیدی برای آنها در این مرحله است. دشمن صهیونیست به دنبال کشتار بیشتر است.

الحوثی گفت: موضع آمریکا فریبکارانه و ریاکارانه است و به دنبال ارائه چهره پوشالی و دروغین در قبال اقدامات رژیم صهیونیستی در رفح است. آمریکا می گوید که موافق عملیات رفح است در صورتی که غیرنظامیان خارج شوند به کجا بروند در حالی که همه غزه زیر حمله قرار دارد؟

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: آمریکا به اسرائیل برای حمله به گذرگاه رفح چراغ سبز نشان داد. آمریکا اسرائیل را تشویق کرد که گذرگاه رفح را اشغال کند و شریک در همه جنایات این رژیم است. آنچه در حال خطرناک است کشتار ملت فلسطین است. هدف از حمله به رفح افزایش رنج ملت فلسطین و محاصره و گرسنگی بیشتر است.

وی افزود: آمریکا به دنبال فریب افکار عمومی از طریق فشار بر دشمن صهیونیست درباره توقف ارسال سلاح است. پایان جنگ غزه دست آمریکاست و به محض اینکه تصمیم به توقف آن بگیرد، این جنگ متوقف خواهد شد. اسرائیل جنگ را متوقف خواهد و گام اضافی برنمی دارد. اگر آمریکا اقدامی جدی در برابر رژیم صهیونیستی به عمل می آورد به رفح حمله نمی کرد.

آگهی
ورزش

لیگ یک/ حمله همه جانبه اخباری و تیمش به لیگ برتر

چادرملو یک- خوشه طلایی صفر؛

چادرملو اردکان پیروزی ارزشمندی مقابل خوشه طلایی ساوه به دست آورد تا یک قدم دیگر به لیگ‌برتر نزدیک شود.

به گزارش “ورزش سه”، شاگردان سعید اخباری که مدعی اصلی صعود به لیگ برتر هستند و انگیزه زیادی برای رقم زدن این اتفاق دارند، از ساعت 18 امروز چهارشنبه در ورزشگاه شهید نصیری یزد به مصاف تیم خوشه طلایی ساوه رفتند تا یکی از دیدارهای هفته سی‌اُم لیگ دسته اول ایران را برگزار کنند.

امیرحسین آسیابان‌پور، سید محمدرضا حسینی، سیروس صادقیان، اتابک زارعی، محمدابراهیم رضازاده، علی طاهران، هادی حبیبی‌نژاد، رضا محمودآبادی، علی خدادادی، محمد بلبلی و سیدعلی یحیی‌زاده 11 بازیکن آغاز کننده بازی برای چادرملو اردکان با نظر سعید اخباری مقابل خوشه طلایی بودند.

لیگ یک/ حمله همه جانبه اخباری و تیمش به لیگ برتر

خوشه طلایی ساوه هم که پنج سرمربی در این فصل تغییر داده و رضا ناصحی را امروز روی نیمکت داشت، با ترکیب میلاد فراهانی، علی رضایی، علیرضا ادهمی، محمد رحمتی، سینا عبداللهی، امیرحسین عبدی، مسلم مجدمی، علیرضا فرجیان، کیانوش میرزایی، متین کریم‌زاده و بهروز هوشمند بازی برابر چادرملو را آغاز کرد.

شاگردان سعید اخباری که انگیزه زیادی برای کسب پیروزی و نزدیک شدن به لیگ برتر داشتند، بازی سراسر هجومی را مقابل خوشه طلایی متحول شده به نمایش گذاشتند و حملات پرشماری در این دیدار خانگی با حمایت هواداران خود به وجود آوردند، اما در گلزنی بدشانس بودند تا اینکه بالاخره موقعیت‌های این تیم به ثمر نشست.

چادرملو در دقیقه 79 روی ارسال زیبا و دقیق سعید محمدفرد از جناح راست زمین به پشت مدافعان خوشه طلایی صاحب یک موقعیت عالی شد تا سید علی یحیی‌زاده با ضربه سر دروازه میلاد فراهانی را باز کند و طلسم شکنی کردند.

شاگردان اخباری در دقایق باقی مانده هم سراسر حمله شدند و توانستند در نهایت به پیروزی یک بر صفر دست پیدا کنند تا 63 امتیازی شوند و با دو امتیاز بیشتر نسبت به فجر سپاسی، همچنان در رتبه دوم جدول لیگ یک بمانند و شانس بالایی برای لیگ برتری شدن پیدا کنند.

خوشه طلایی ساوه نیز با این شکست 16 امتیازی و قعرنشین لیگ دسته اول ماند تا فقط یک بازی و یک شکست دیگر با سقوط فاصله داشته باشد.

منبع ورزش سه
آگهی
ورزش

محمدی: سرلک قابلیت کسب سهمیه المپیک را دارد

سرمربی سابق تیم ملی ابراز امیدواری کرد که کشتی آزاد با سهمیه کامل به المپیک برود و معتقد است علیرضا سرلک قابلیت کسب سهمیه المپیک را در ترکیه دارد.

غلامرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درخصوص شانس علیرضا سرلک کشتی‌گیر لرستانی وزن 57 کیلوگرم برای رسیدن به سهمیه المپیک در مسابقات گزینشی استانبول اظهار داشت: المپیک 2020 مرتضی قیاسی نماینده لرستان در المپیک بود و در المپیک 1996 آتلانتا هم من کشتی گرفتم، الان هم این شانس برای کشتی لرستان هست که با علیرضا سرلک خود را به المپیک برساند. البته که این کشتی‌گیر ابتدا نماینده کشتی ایران است و بعد لرستان.

وی ادامه داد: برای سرلک این فرصت مهیا شده که اگر بتواند سهمیه المپیک را بگیرد، در المپیک هم نماینده تیم ملی باشد. در چند سال گذشته مرتضی قیاسی و علیرضا سرلک خوب ظاهر شدند و این رفته رفته باعث ایجاد تغییر در کشتی لرستان شده و در رده‌های سنی مختلف شاهد حضورکشتی‌گیران استان در اردوهای تیم ملی هستیم.

سرمربی لرستانی تیم ملی جوانان درباره اینکه حضور سرلک در المپیک چقدر می‌تواند در پیشرفت کشتی استان تاثیر داشته باشد؟، تاکید کرد: قطعا اگر سرلک به المپیک راه پیدا کند باعث انگیزه بچه‌ها خواهد شد و فکر می‌کنم راه جدیدی برای کشتی استان باز کند و برای نسل جدید کشتی لرستان خوب باشد.

محمدی درخصوص شانس این کشتی‌گیر برای کسب سهمیه المپیک در آخرین گزینشی المپیک که چند روز آینده در ترکیه برگزار می‌شود، گفت: سرلک قطعا می‌تواند سهمیه بگیرد، هرچند کار در وزن اول سخت است. این یک واقعیت است و همه به آن اذعان دارند، به هرحال یک تعداد کشتی‌گیر خوب که تعدادشان هم کم نیست، هنوز از آسیا سهمیه نگرفته‌اند، کشتی‌گیران سایر قاره‌ها هم در استانبول به آنها اضافه می‌شوند. کار در گزینشی جهانی بسیار سخت است ولی علیرضا این قابلیت را دارد که سهمیه بگیرد و به المپیک راه پیدا کند.

مدیرفنی تیم‌های پایه کشتی آزاد عنوان کرد: در روزهای حساس و حیاتی باقی مانده تا زمان مسابقه، خوب است که با تمهیدات کادرفنی تیم ملی، آرامش سرلوحه کار باشد تا اول اینکه تیم کشتی آزاد ما با سهمیه کامل به المپیک برود و بعد اینکه چه بهتر این سهمیه را یک کشتی‌گیر لرستانی به دست آورد. در این روزها تمرکز و آرامش بهترین چیزی است که سرلک به آن نیاز دارد و می‌تواند او را به هدفش نزدیک‌تر کند. سرلک باید این خودباوری را داشته باشد که از یکی از بهترین فرصت‌های زندگی ورزشی‌اش استفاده کند.

انتهای پیام/

آگهی
عکس و فیلمورزش

باقر محمدی: اولین گل ملی‌ام را در فینال آسیا زدم(ویدیو)

باقر محمدی: اولین گل ملی‌ام را در فینال آسیا زدم(ویدیو)


باقر محمدی دروازه بان تیم ملی فوتسال پس از بازگشت مسابقات جام ملت های آسیا صحبت کرد.



انتهای پیام/

آگهی
ورزش

منافی:باخت به آلومینیوم را بزرگ نکنیم، در لیگ فرصت جبران هست

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: قرار نیست پرسپولیس همه بازی‌ها را ببرد و مهم این است که تیم از باخت مقابل آلومینیوم درس بگیرد.

جواد منافی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره شکست پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک که با برخی انتقادها از سرمربی سرخپوشان همراه شد، اظهار داشت: در فوتبال حتی بزرگترین تیم‌های دنیا هم همیشه شرایط نرمال ندارند و ممکن است در مسابقه‌ای که هیچ‌کس پیش‌بینی باخت را نمی‌کند، نتیجه را واگذار کنند. قرار نیست پرسپولیس همه بازی‌ها را ببرد و مهم این است که از چنین شکست‌هایی درس بگیرد. وقتی شما تیمی را دست‌کم می‌گیرید و همه چیز را تمام شده می‌دانید قطعاً فوتبال تنبیه‌تان خواهد کرد، پرسپولیس در لحظاتی از این بازی با غرور بازی کرد و در نهایت شکست خورد.

 

وی در واکنش به انتقادهایی که از تعویض‌های اوسمار صورت گرفته است، تصریح کرد: در خیلی از بازی‌ها این مربی تعویض‌های خوبی انجام داده و تیم هم برنده شده است. بزرگترین مربیان دنیا هم ممکن است اشتباه کنند و نباید این باخت را بیش از حد بزرگ کنیم. متأسفانه پرسپولیس یک جام را از دست داد، ولی اینکه زانوی غم بغل کنیم، چیزی را تغییر نمی‌دهد. پرسپولیس باید از این باخت درس بگیرد و حالا تمام تمرکزش را روی لیگ برتر بگذارد تا همه چیز را در این مسابقات جبران کند. در حال حاضر نباید هیچ هجمه‌ای از سوی هواداران و پیشکسوتان روی پرسپولیس وجود داشته باشد.

منافی با اشاره به بازی بعدی پرسپولیس برابر سپاهان یادآور شد: این، یک بازی شش امتیازی برای پرسپولیس است و بازیکنان باید با تمرکز بالا بازی کنند تا در نهایت به هدف‌شان برسند. هر دو تیم بازی سختی دارند، ولی پرسپولیس میزبان است و می‌تواند از این شرایط به بهترین شکل استفاده کند. این یکی از مهمترین بازی‌های پرسپولیس برای رسیدن به قهرمانی است.

انتهای پیام/

آگهی
سیاسی

زنگنه: امسال اوج غیرشفاف بودن بودجه است/ قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود

زنگنه: امسال اوج غیرشفاف بودن بودجه است/ قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود


رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نماینده مردم تربت حیدریه مبنی بر اینکه کمیسیون تلفیق هنوز اصل گزارش بودجه را ارائه نکرده است، گفت: بند (ب) ماده (۱۸۲) فقط درباره جداول بودجه است، بخش مربوط به احکام و تبصره‌ها تصویب شده و به قانون تبدیل و جداول براساس احکام تنظیم شده است.

به گزارش ایلنا، محسن زنگنه در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳) مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به نطق پیش از دستور رئیس مجلس گفت: نمایندگان تا ساعت ۲۳ امشب فرصت طرح پیشنهاد درباره بودجه را دارند اما موضوع عجیبی اتفاق افتاده است، دوستان کمیسیون تلفیق اصل گزارش بودجه را ارائه نکردند و ما باید در خلأ پیشنهاد دهیم، نباید برخورد با مجلس به گونه‌ای باشد که بعدها اگر کسی خواست خلاف آیین‌نامه اقدامی انجام دهد، زبان ما بسته باشد. در فایل مربوط به گزارش فقط نوشته شده مبلغ پیشنهادی کسر می‌شود و اضافه می‌شود.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس ماده ۱۸۲ آیین‌نامه داخلی، کمیسیون تلفیق باید گزارش را به نمایندگان ارائه دهد، با این شرایط ما چگونه می‌توانیم پیشنهادات خود را ارائه دهیم؛ به عنوان مثال بنده اگر به دنبال طرح پیشنهادی درباره درآمدهای اختصاصی استانم باشم باید از وضعیت سایر استان‌ها اطلاع داشته باشم.

وی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق فایلی به ما نمی‌دهد، تصریح کرد: طی این ۴ سال، امسال اوج غیرشفاف بودن بودجه است. آقای مفتح که پیشنهاد اصلاح آیین‌نامه را مطرح کردند با این هدف بود که نمایندگان نسبت به جداول اشراف داشته باشند. اکنون ما اصلاً جدولی نمی‌بینیم. نمی‌دانیم کمیسیون تلفیق چه اقدامی انجام داده است. ما منتظر هستیم تا جداول را بارگذاری کنند و ما پس از ملاحظه این جداول پیشنهادات خود را مطرح کنیم.

زنگنه افزود: خواهش می‌کنم به دوستان تذکر دهید در ساعات باقی مانده فایل جداول را برای نمایندگان ارسال کنند تا ما بدانیم چه اتفاقی در تلفیق رخ داده است.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: خواهش من این است که اگر نقدی هم دارید این نقد را منصفانه بیان کنید. در چهل و اندی سال گذشته چه زمانی جداول بودجه در صحن مجلس بررسی شده و نمایندگان تک به تک به جداول رأی داده‌اند که شما امروز می‌فرمایید غیرشفاف‌ترین بودجه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید به مجلس ظلم شود، بیان کرد: مجلس ماده ۱۸۲ آیین‌ نامه را تصویب و بند (الف) و (ب) برای آن در نظر گرفت؛ هیچ زمانی تک تک نمایندگان جداولی که تصویب می‌شود را نمی‌دیدند و کمیسیون تلفیق به تنهایی این کار را انجام می‌داده، در تاریخ مجلس شورای اسلامی نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان گذاشته است که اگر نمایندگان پیشنهادی دارند مطرح کنند. از یک طرف بیان می‌کنند که هیأت رئیسه به مجلس بها نمی دهد، مهمترین بها همین اقدام است.

وی اضافه کرد: البته مجلس این تصمیم را گرفت و هیأت رئیسه نیز با آن همراهی کرد، برخی از دوستان نیز با این اقدام که جداول در صحن بررسی شود مخالف هستند و در حال حاضر پیشنهاد اصلاح مجدد این موضوع مطرح شده است. بنابراین از واژه غیرشفاف استفاده نکنید.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه بند (ب) ماده (۱۸۲) آیین نامه داخلی مجلس فقط درباره جداول بودجه است، بخش مربوط به احکام و تبصره‌ها تصویب شده و  به قانون تبدیل شده است و در اختیار شما قرار دارد، ادامه داد: جداول بر اساس احکام تنظیم شده است؛ من امروز به صورت خاص گزارش را نگاه می‌کنم که اگر اشکالی وجود داشته باشد این نقد را برطرف کنیم.



انتهای پیام/

آگهی
دکمه بازگشت به بالا