ورزش

شاگردان رنگرز قهرمان شدند/ کسب ۱۲ مدال رنگارنگ توسط فرنگی‌کاران

کشتی فرنگی رنکینگ جهانی؛

در رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی رنکینگ مجارستان تیم منتخب کشتی فرنگی با ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۸ مدال برنز بعنوان قهرمانی دست یافت.

به گزارش خبرنگاری مهر، تیم منتخب کشتی فرنگی ایران در این رقابت‌ها محمد هادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم و فردین هدایتی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا، پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم و مهدی محسن نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم به مدال نقره، امیررضا ده بزرگی در وزن ۶۰ کیلوگرم، میثم دلخانی در وزن ۶۳ کیلوگرم، محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم، سعید اسماعیلی در وزن ۶۷ کیلوگرم، دانیال سهرابی در وزن ۷۲ کیلوگرم، محمدرضا مختاری در وزن ۷۷ کیلوگرم، محمدحسین محمودی در وزن ۸۷ کیلوگرم و شایان حبیب زارع در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

در رده بندی تیمی، ایران با ۱۷۳ امتیاز قهرمان شد و تیم‌های گرجستان با ۱۳۷ و مجارستان با ۱۱۳ امتیاز دوم و سوم شدند.
نتایج نمایندگان کشورمان در این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن ۵۵ کیلوگرم که با حضور ۴ کشتی گیر و به صورت دوره‌ای برگزار شد، پویا دادمرز در دور اول با نتیجه ۶ بر ۱ مغلوب الدانیز عزیزلی قهرمان جهان از آذربایجان شد. وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۱ مقابل مارات گاریپوف از برزیل به پیروزی رسید. دادمرز در دور سوم و پایانی با نتیجه ۶ بر ۴ نوگزاری تسورتسومیا دارنده مدال نقره جهان از گرجستان را از پیش رو برداشت و به مدال نقره دست یافت.

در وزن ۶۰ کیلوگرم مهدی محسن نژاد در دور اول با نتیجه ۹ بر صفر ولی زاده را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر داهیون کیم از کره جنوبی را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. محسن نژاد در این دیدار با نتیجه ۶ بر ۵ مغلوب پریدون ابولادزه از گرجستان شد و به مدال نقره رسید. امیررضا ده بزرگی در دور نخست با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب پریدون ابولادزه از گرجستان شد و با توجه به حضور این حریف در دیدار فینال، وی به دیدار رده بندی راه یافت. ده بزرگی در این دیدار با نتیجه ۷ بر صفر از سد عبدالکریم فرجات از الجزایر گذشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۶۳ کیلوگرم میثم دلخانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر انس باشار دارنده مدال برنز جهان از ترکیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۱ مغلوب موراد ممدوف دارنده مدال نقره جهان از آذربایجان شد و به دیدار رده بندی رفت. دلخانی در این دیدار با نتیجه ۱۱ بر صفر لونت توس از مجارستان را از پیش رو برداشت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۶۷ کیلوگرم محمدرضا گرایی که در بالای جدول حضور دارد در دور نخست با نتیجه ۴ بر ۲ سلیمان نصر از تونس را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۱ از سد ماماداسا سیلا از فرانسه گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. گرایی در این دیدار با نتیجه ۶ بر ۱ مغلوب لری ابولادزه قهرمان جهان از گرجستان شد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه ۳ بر ۳ آندرس مونتانو از اکوادور را شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

سعید اسماعیلی دیگر نماینده کشورمان که در پایین جدول حضور دارد، در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر نستور آلمانزا از شیلی را از پیش رو برداشت. وی در دور با نتیجه ۶ بر صفر والنتین پتیک از مولداوی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. اسماعیلی در این مرحله با توجه به اشتباه در ثانیه‌های پایانی با نتیجه ۹ بر ۷ مغلوب لوئیز اورتا سانچز قهرمان جهان از کوبا شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار به مصاف کیوتارو سوگابه از ژاپن را با نتیجه ۶ بر ۵ مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۷۲ کیلوگرم دانیال سهرابی در دور اول با نتیجه ۱۲ بر ۶ مغلوب حسرت جعفراف دارنده مدال نقره جهان از آذربایجان شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت. سهرابی در این گروه با نتیجه ۷ بر صفر از سد کریستوفر کلانی از مجارستان را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه ۷ بر ۳ شماگی بولکوادزه از گرجستان را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدرضا مختاری دیگر نماینده کشورمان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به با نتیجه ۱۰ بر صفر پاول پوکلاویچ از کرواسی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب نائو کوساکا دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از ژاپن شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، به گروه بازنده‌ها رفت. وی در این گروه با نتیجه ۱۰ بر ۴ لوری لومادزه از گرجستان را از پیش رو برداشت و به دیدار رده بندی رفت. مختاری در این دیدار با توجه به عدم شرکت سانان سلیمان اف دارنده مدال نقره جهان از آذربایجان پیروز شد و به مدال برنز رسید. محمدعلی گرایی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۲ روبرت فریتچ دارنده مدال نقره جهان (۷۲ کیلوگرم) از مجارستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر ۱ مغلوب سانان سلیمان اف دارنده مدال نقره جهان از آذربایجان شد و با توجه به شکست این حریف در دور بعد، گرایی حذف شد.

در وزن ۸۲ کیلوگرم اشکان سعادتی فر در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر ۳ مقابل اسپنسر وودس از آمریکا شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.
در وزن ۸۷ کیلوگرم محمدحسین محمودی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه عدم حضور تورنیکه جاماشویلی از گرجستان بر روی تشک، به پیروزی رسید. وی در دور بعد با نتیجه ۵ بر ۳ مغلوب دیوید لوسونزی قهرمان جهان از مجارستان شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت. محمودی در این گروه با نتیجه ۸ بر صفر نورسلطان تورسینوف قهرمان آسیا از قزاقستان را شکست داد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۱۰ بر ۴ علی جنگیز قهرمان جهان از ترکیه را مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور اول با توجه شرکت نکردن تاماس لوای از مجارستان به پیروزی رسید. وی در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر ۲ مقابل جوزف راو از آمریکا به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. ساروی در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۱ مقابل گئورگی ملیا از گرجستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار مقابل الکس زوکه دارنده مدال نقره جهان از مجارستان با نتیجه ۳ بر ۱ به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت. شایان حبیب زارع دیگر نماینده کشورمان پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۴ بر ۱ مغلوب الکس زوکه از مجارستان شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به دیدار رده بندی راه یافت و با توجه به مصدومیت کوین مخیا کاستیلو از مجارستان، پیروز این مسابقه شد و به مدال برنز رسید.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم فردین هدایتی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۴ بر صفر از سد رضا کایالپ قهرمان چند دوره جهان و دارنده مدال‌های نقره و برنز المپیک از ترکیه گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل آلن الکسیوس سیوراریو دارنده مدال برنز جهان از رومانی با نتیجه ۸ بر صفر به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. هدایتی در دیدار پایانی با نتیجه ۵ بر صفر یاکوبی کاجایا دارنده مدال نقره المپیک و برنز جهان از گرجستان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا رسید.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا