ورزش

در تیروکمان نمی شود قول نتیجه داد/ برای کسب سهمیه ناامید نیستیم

مربی تیم ملی با مهر مطرح کرد؛

مربی تیم ملی تیراندازی با کمان گفت: تیروکمان ورزش لحظه‌هاست بنابراین نمی‌توان قول هیچ نتیجه‌ای را داد اما با همه این شرایط برای کسب سهمیه ناامید نیستیم و تلاش خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین مرحله انتخابی کسب سهمیه المپیک در رشته تیراندازی با کمان روزهای ۱۵ و ۱۶ ژوئن (۲۶ و ۲۷ خرداد) به میزبانی ترکیه برگزار خواهد شد. ملی پوشان تیراندازی با کمان ایران که تاکنون موفق به کسب سهمیه المپیک نشدند این روزها تمرینات خود را در تهران دنبال می‌کنند تا بتوانند در ایستگاه پایانی مسابقات گزینشی المپیک سهمیه ای در کاروان اعزامی ایران به پاریس داشته باشند.

مهسا بدخشان، مربی تیم ملی تیراندازی با کمان ایران در گفت وگو با خبرنگار مهر درخصوص میزان آمادگی ملی پوشان برای شرکت در کاپ جهانی ترکیه اظهار داشت: در یک سال گذشته بیشتر مسابقاتی که تیم اعزام شد رقابت‌های آسیایی بود به همین دلیل کاپ جهانی شانگهای و کره جنوبی برای ما محک خوبی بود که بتوانیم وضعیت تیم را در برابر رقبای جهانی نیز بسنجیم.

وی افزود: نتایج به دست آمده در هر دو رویداد برای کادر فنی رضایت بخش بود. کمانداران ما در مسابقات شانگهای به ویژه در بخش مردان خوب ظاهر شدند. تیم ریکرو ما با ترکیب فائز محمدی، رضا شبانی و محمدحسین گلشنی با امتیاز ۲۰۱۷ در رده هشتم قرار گرفت و موفق شد رکورد ایران را در بخش تیمی ارتقا ببخشد. پیش از این رکورد ریکرو ایران در بخش تیمی با امتیاز ۲۰۰۸ بود که در بازی‌های آسیایی هانگژو برای ایران ثبت شده بود که در این مسابقات، کمانداران کشورمان موفق شدند رکورد ایران را ۹ امتیاز ارتقا بدهند که اتفاق خوبی بود. قرار گرفتن در بین هشت تیم جایگاه بی نظیری برای تیروکمان ایران به شمار می‌رود.

مربی تیم ملی ادامه داد: شرایط‌مان برای کاپ جهانی کره جنوبی کمی متفاوت بود. یک ماه از خانه دور بودیم ولی سعی کردیم از فرصتی که در اختیارمان قرار گرفته به خوبی استفاده کنیم. حدود ۲۰ روز در کره تمرین داشتیم و سپس در مسابقات شرکت کردیم. درست است که ما در این رقابت‌ها نیز صاحب مدال نشدیم ولی عملکردی که ملی پوشان داشتند ما را به آینده امیدوار کرد.

بدخشان با اشاره به وضعیت فعلی تیم برای آخرین کاپ جهانی که به میزبانی ترکیه برگزار خواهد شد؛ گفت: پس از بازگشت از کره جنوبی تیم در مجموع فقط ۲ روز استراحت داشت و دوباره تمرینات را در تهران از سر گرفتیم. خوشبختانه شرایط خوبی داریم و ملی پوشان هم با انگیزه تمرین می‌کنند. تیراندازی با کمان ورزش لحظه‌هاست و نمی‌توان هیچ قولی داد اما تمام تلاش ما این است که با دست پر از مسابقات ترکیه برگردیم. رقابت سختی هم در این مسابقات خواهیم داشت چون هم در سطح جهانی است و هم آخرین رویدادی است که ورزشکاران شانس کسب سهمیه المپیک دارند اما با وجود همه این شرایط از کسب سهمیه نا امید نیستیم.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا فدراسیون در این مدت برای آماده سازی تیم حمایت‌های لازم را داشت؟ عنوان کرد: همیشه کمبودهایی وجود دارد اما فدراسیون تلاش کرد در این مدت چیزی برای تیم کم نگذارد. بودجه ما دیر به دست فدراسیون رسید ولی با این حال اردوهای ما و اعزام تیم به مسابقات بدون معطلی انجام شد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا