حوادث

توصیه پلیس آگاهی تهران بزرگ به زائران حج تمتع / مراقب جاعلان ارز و مدارک باشید

حوادث رکنا: معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران به زائران حج تمتع توصیه کرد تا برای دریافت گذرنامه شخصا به دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه و به‌هیچ عنوان مدارک خود را به افراد ناشناس و دفاتر و موسسات غیرمجاز تحویل ندهند.

به گزارش رکنا، سرهنگ سعید مجیدی گفت داشت: برگ برنده کلاهبرداران در تحقق اهداف مجرمانه شان بیدار کردن حس حرص و طمع در قربانیان و همچنین مهندسی اجتماعی آنان است.

به این ترتیب که دقیقا در دورانی که اخبار حج تمتع در جامعه جریان دارد و همه در تکاپوی آمادگی برای این سفر با صرف حداقل هزینه و زمان برای دسترسی به مدارک و ارز مورد نیاز است، کلاهبرداران با توجه به آمادگی ذهنی مخاطبان به سراغ آن‌ها رفته و در فضای مجازی با وعده تسریع در صدور مدارک مسافرتی و همچنین تامین ارز مورد نیاز، شما را در دام مدارک و ارز جعلی گرفتار می‌کنند؛ لذا از شهروندان دعوت می‌شود تا با رعایت نکاتی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌نمایم از بروز اتفاقاتی از این دست برای خود و نزدیکانشان پیشگیری به عمل آورند و با خاطری آسوده راهی این سفر معنوی شوند:

برای ورود به کشور عربستان و زیارت خانه خدا فقط گذرنامه و ویزا ضروری می‌باشد و از آوردن مدارک شناسایی اضافی خودداری شود.

از صفحه گذرنامه خود توسط تلفن همراه عکس گرفته تا در صورت مفقودی یا سرقت مدارک مذکور بتوان از اطلاعات آن‌ها بهره برداری گردد.

برای دریافت ویزای کشور عربستان از طریق سامانه‌های رسمی سازمان حج و اوقاف مانند “سماح” ثبت نام نموده تا نسبت به صدور ویزا از طریق مراجع رسمی اقدام گردد و از تحویل گذرنامه خود به دیگران خودداری گردد.

به تبلیغات دروغین در فضای مجازی در خصوص دریافت ویزا با قیمت ارزان و در کمترین زمان ممکن توجه ننموده و مدارک هویتی و گذرنامه خود را به افراد ناشناس تحویل ندهید.

توجه داشته باشید که در صورت دریافت ویزا از مراکز غیررسمی، پلیس در مرز‌های خروجی با امکانات سخت افزاری و نرم افزاری مستقر بوده و ویزا‌ها و گذرنامه‌های جعلی به راحتی شناسایی شده و از ادامه سفر جلوگیری می‌گردد.

ورود غیر قانونی به کشور عربستان مجازات سنگین زندانی دارد.

برای دریافت گذرنامه شخصاٌ به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه و به هیچ عنوان مدارک خود را به افراد ناشناس و دفاتر و موسسات غیر مجاز تحویل ندهید.

برای دریافت ارز مورد نیاز به مراکز و صرافی‌های مجاز مراجعه و از خرید ارز در نقاط مرزی و دلالان ارزی جداً خوداری نمائید.

کشف ارز جعلی از زائرین ایرانی در کشور عربستان مشکلات زیادی را برای آنان ایجاد خواهد کرد.

در هنگام سفر به کشور عربستان مواظب افرادی که سعی در معاوضه دینار و دلار با پول ایرانی را دارند باشید زیرا احتمال ارائه اسکناس جعلی از سوی جاعلین وجود دارد.

در هنگام خرید برخی از اجناس در کشور عربستان مانند گوشی تلفن احتمال اینکه فقط در همان کشور فعال باشد و و در کشور ما غیر فعال باشد وجود دارد پس مواظب خرید وسایل تقلبی و بدلی نیز باشید.

به هیچ عنوان رمز کارت بانکی خودرا در روی کارت‌ها درج ننمائید و مدارک و کارت‌های عابر بانک خود را در جیب‌های مختلف نگهداری و همه مدارک، پول و کارت‌های بانکی را یکجا نگهداری ننمائید.

اطلاعات هویتی و گذرنامه خود را در اختیار کسی قرار ندهید، چون ممکن است از حق امتیاز احتمالی سفر شما سوء استفاده نمایند (قبل از سفر و بعد از سفر).

به آگهی‌هایی که در فضای مجازی، روزنامه‌های کثیرالانتشار، سطح شهر و یا معابر عمومی در خصوص اعزام زائر به کشور عربستان در ایام حج توسط آژانس‌ها و تور‌های گردشگری مشاهده می‌نمایید اعتماد نکنید و قبل از هر اقدامی قانونی بودن فعالیت آژانس را از مبادی ذیربط استعلام کنید.

برای مسافرت به کشور عربستان به منظور شرکت در مراسم حج، جهت تهیه بلیط، به مراکز و آژانس‌های مسافرتی معتبر که مجوز از سازمان حج و اوقاف و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری دارند مراجعه نمایید.

از پرداخت هرگونه وجه و تحویل اسناد و مدارک به افرادی که با تبلیغات فریبنده مدعی اعزام زائر به عربستان می‌باشند خودداری نمائید.

منبع رکنا
آگهی
ورزش

سردار گزینه جانشینی دیبالا در جدال حساس سری آ

دروسی به مهاجم ایرانی تیمش اعتماد کامل دارد؛

با مصدومیت دیبالا، انتظار این است که سردار آزمون در ترکیب ابتدایی این تیم برابر آتالانتا قرار بگیرد.

به گزارش ورزش سه، در دیداری حساس از هفته 36 سری آ 2023/24، آاس رم میهمان آتالانتا است. سه امتیاز این بازی به طور مستقیم سرنوشت سهمیه پنجم سری آ در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را مشخص می کند و رم بیش از آتالانتا به پیروزی در این دیدار نیاز دارد. پائولو دیبالا غایب بزرگ تیم دروسی در این بازی خواهد بود.

سردار گزینه جانشینی دیبالا در جدال حساس سری آ

دیبالا که در جریان دیدار هفته گذشته مقابل یوونتوس دچار مصدومیت عضلانی شد، در تمرینات روز گذشته جالوروسی غایب بود و رم را در سفر به برگامو همراهی نخواهد کرد. این در شرایطی است که مصدومیت دیبالا جزیی به نظر می رسید و رمی‌ها انتظار داشتند دیبالا پس از استراحت در بازی مقابل لورکوزن، بتواند از ابتدا مقابل آتالانتا به میدان برود. به این ترتیب گرگ‌ها بدون ستاره اصلی خود برای مهم ترین بازی فصل آماده می‌شوند.

با این شرایط به نظر می‌رسد دروسی در این بازی قصد داشته باشد سردار آزمون مهاجم ایرانی تیمش را که در هفته های اخیر بسیار در این تیم اثرگذار بوده، از ابتدا داخل ترکیب حضور داشته باشد تا به تیمش کمک کند بتواند با شکست دادن آتالانتا، به رتبه پنجم برسد و در مسیر کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا مسیر هموارتری را تجربه کند.

منبع ورزش سه
آگهی
ورزش

مبارزه با فساد ادامه دار باشد/ دو ورزشگاه به تهران اضافه می شود

میرشاد ماجدی:

رییس هیات فوتبال استان تهران با بیان اینکه مبارزه با فساد باید انجام شود، گفت: خود من به عنوان یک مدیر فوتبالی به عزیزانی که از فساد جلوگیری می کنند، کمک می کنم.

به گزارش خبرنگار مهر، میرشاد ماجدی در پایان دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و هوادار که با برد دو بر صفر سرخ‌ها به پایان رسید، اظهار داشت: حضور یا عدم حضور هواداران در ورزشگاه‌ها بستگی به نظر نیروی انتظامی و یگان ویژه دارد و تعداد تماشاگرانی که در بازی امروز حضور داشتند، به ۱۰۰۰ نفر هم نمی‌رسید.

او ادامه داد: بازی خوبی را از هر دو تیم شاهد بودیم و هیچ تنشی رخ نداد.

ماجدی در خصوص تعلیق برخی از لیگ‌های پایه در استان تهران گفت: زمانی که مشاهده کردم که اعضای تیم‌ها به داوران تعرض می‌کنند و آنها را کتک می‌زنند، در هیأت فوتبال به این نتیجه رسیدیم که بازی‌ها برگزار نشود، بهتر است و کمیته انضباطی ما با خاطیان برخورد خواهد کرد.

او در خصوص ورود پلیس فتا به فساد در فوتبال گفت: فساد اگر وجود دارد باید برداشته شود و چه قدر خوب است که دستگاه‌های نظارتی به این نتیجه رسیده‌اند که به فوتبال ورود کنند و من هم به عنوان یک مدیر فوتبالی به دوستان کمک خواهم کرد و از این عزیزان خواهش می‌کنم که تا پایان این موضوع بروند.

ماجدی در خصوص آخرین وضعیت ورزشگاه‌های استان تهران تصریح کرد: اداره کل ورزش و جوانان تهران برای دو ورزشگاه شهر قدس و تختی زحمات زیادی کشیده و برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته و امیدوارم که این ورزشگاه‌ها به چرخه مسابقات اضافه شوند.

آگهی
ورزش

کار برای کسب آخرین سهمیه سخت شد/ سرلک در انتظار فینالیست شدن حریف

کشتی آزاد گزینشی المپیک؛

علیرضا سرلک در مسابقه گزینشی المپیک به میزبانی استانبول با شکست حریفانش راهی یک چهارم نهایی شد اما در این مرحله شکست خورد تا کار برای کسب آخرین سهمیه تیم ملی آزاد سخت شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، رقابت های کشتی آزاد کسب سهمیه المپیک پاریس در سطح جهانی از صبح امروز شنبه در شهر استانبول ترکیه در حال برگزاری است.

در وزن ۵۷ کیلوگرم علیرضا سرلک در دور نخست با نتیجه ۴ بر ۲ سیمونه پیرودو از ایتالیا را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه ۹ بر ۳ روبرتی دینگاشویلی از گرجستان را شکست داد و راهی یک چهارم نهایی شد. سرلک در این مرحله با نتیجه ۷ بر ۲ مقابل راحت کالژان از قزاقستان مغلوب شد و باید منتظر حضور حریفش در دیدار فینال باشد تا وی نیز بتواند به گروه بازنده ها راه یابد.

در این مسابقات ۲ نفر راه یافته به دیدار فینال و نفر برتر بین نفرات سوم مشترک مجموعا ۳ نفر سهمیه المپیک را بدست می آورند.

آگهی
ورزش

آخرین بازی طارمی در «دراگائو»/ خداحافظی مهدی با هواداران پورتو

پایان فصل ناامیدکننده؛

مهاجم ایرانی تیم فوتبال پورتو شامگاه فردا یکشنبه آخرین بازی خود را در ورزشگاه خانگی این تیم انجام خواهد داد.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پورتو در هفته سی و سوم لیگ پرتغال شامگاه یکشنبه ۲۳ اردیبهشت در ورزشگاه «دراگائو» رو در روی بوآویستا قرار خواهد گرفت. مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو که در پایان فصل قراردادش با این تیم به اتمام می‌رسد برای آخرین بار با پیراهن این تیم رو در روی هواداران قرار خواهد گرفت.

سایت «record» پرتغال در این باره نوشت: طارمی فصل نا امید کننده ای را در پورتو پشت سر گذاشت. در حالی که همه انتظار داشتند تا او بتواند رکورد «جکسون مارتینز» را در این تیم بشکند.

مارتینز در مدت زمان حضور خود در پورتو در مجموع ۹۲ گل به ثمر رساند که طارمی نتوانست از رکورد او عبور کند و طارمی تاکنون ۸۳ بار توانسته با پیراهن این تیم گلزنی کند و رکورد «هالک» بازیکن برزیلی و سابق این تیم را شکسته است.

این بازی از ساعت ۲۳ رو در روی هم قرار می‌گیرند.

آگهی
ورزش

تجلیل باشگاه پیکان از حسینی در نقش یک مرد بازیکن‌ساز

باشگاه پیکان در اقدامی خاص از مجتبی حسینی سرمربی سابق خود تجلیل کرد و از او بابت دو سال حضور در این تیم، تقدیر کرد.

به گزارش ورزش سه، باشگاه پیکان در شروع دیدار خود با آلومینیوم اراک در هفته بیست و ششم لیگ برتر، به تجلیل از مجتبی حسینی سرمربی فعلی ایرالکو و سابق آبی فیروزه‌ای پوشان پرداخت.

مجتبی حسینی که حالا در اراک مشغول به کار است، قبل از آلومینیوم به مدت دو فصل سرمربی پیکان بود و در این تیم که سیاستش تمرکز بر روی جوانان و پرورش دادن استعدادها است، فعالیت پررنگی داشت. مجتبی حسینی که طی دو فصل اخیر هدایت پیکان را برعهده داشت و در کنار حفظ سهمیه این تیم با جوانان پرشمار، موفق شد بیش از بودجه این باشگاه درآمدزایی کند و رکورد قابل توجهی برای خودروسازان در ساخت و معرفی مهره‌های کم سن و سال داشته باشد، حالا باید آلومینیوم را مقابل تیم سابقش هدایت کند و به دنبال کسب برتری است.

حسینی اکنون در آلومینیوم نیز بسیار توانمند نشان داده و در شرایط کنونی با نتایجی که تیمش برابر مدعیان اصلی لیگ برتر گرفته، نقشی پررنگ بر جایگاه‌ تیم های بالانشین جدول داشته است.

منبع ورزش سه
آگهی
شهرستان ها

تسلیت استاندار مازندران درپی درگذشت نخبه دارنده رتبه ۲۵ کنکور

ساری-رییس شورای آموزش و پرورش مازندران درگذشت غمبار و تاسف انگیز نخبه و دارنده رتبه ۲۵ رشته علوم انسانی کنکور، شادروان سید اسماعیل نصرالهی را به جامعه فرهنگی و دانش آموزان استان تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف نوری با صدور پیامی درگذشت غمبار و تأسف انگیز نخبه مازندرانی، شادروان سید اسماعیل نصرالهی را به جامعه فرهنگی و دانش آموزان استان تسلیت گفت. ‎

در این پیام آمده است: درگذشت تالم بار و غم انگیز نخبه ملی و استانی جناب آقای سید اسماعیل نصرالهی موجب تأثر فراوان اینجانب و جامعه فرهنگی و علمی دیار علویان شد.

آن جوان با همت که از معلولیت جسمی رنج می‌برد، در سایه توکل به خداوند متعال و ائمه اطهار (علیهم السلام) و عزم و اراده انسانی اش و توفیق خیره کننده در کنکور سال ۱۴۰۲ و کسب رتبه ۲۵ در زیر گروه علوم انسانی ثابت کرد که هیچ مانعی نمی‌تواند ظرفیت و قدرت روحی انسان را سد کند و با این موفقیت؛ الگویی ماندگار برای جامعه دانش آموزی استان و کشور به یادگار گذاشت.

مصیبت درگذشت نخبه علمی؛ سید اسماعیل نصراللهی و پدر گرامی‌اش؛ دکتر سید احمد نصراللهی را به خانواده محترم و سوگوار ایشان، جامعه بزرگ فرهنگی و علمی و دانش آموزان استان تسلیت می‌گویم و از خداوند بزرگ؛ برای آن عزیز سفر کرده؛ رحمت واسعه و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی و برای مادر آن فقید سعید، که در این حادثه آسیب دیده‌اند، شفای عاجل و کامل آرزومندم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا