سینمای ایران و جهان

اکران به فعالان سینمای کوتاه انگیزه می‌دهد

در افتتاحیه بسته «سیمرغ» مطرح شد؛

مراسم افتتاحیه اکران مجموعه فیلم‌های کوتاه «سیمرغ» شامل چهار فیلم «ارفاق»، «شریف»، «دآبر» و «برنو» شامگاه ۱۹ خرداد ماه توسط گروه سینمایی «هنروتجربه» در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بسته فیلم‌های کوتاه «سیمرغ»، آیین افتتاحیه مجموعه فیلم‌های کوتاه «سیمرغ» با حضور عوامل، بازیگران فیلم‌های کوتاه این مجموعه و جمعی از هنرمندان و کارگردانان سینما شامگاه شنبه ۱۹ خرداد ماه در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

اجرای این مراسم برعهده میثم کریمی بود. وی در ابتدا با بیان اینکه خانواده فیلم کوتاه شریف هستند، گفت: اتفاقات مختلفی در طول چند سال اخیر رخ داد که اجازه نداد چهار فیلم کوتاه سیمرغ فجر گرفته این بسته اکران شوند اما به واسطه تلاش آن ها و گروه سینمایی «هنروتجربه» این اتفاق تحقق یافت.

وی سپس از کارگردانان چهار فیلم بسته «سیمرغ» دعوت به حضور روی صحنه کرد.

مراسم، با یادی از زنده‌یاد امیر الوندی یکی از تهیه‌کنندگان فیلم کوتاه «دآبر» ادامه پیدا کرد و به احترام روح آن مرحوم حضار یک دقیقه سکوت کردند.

سعید نجاتی کارگردان فیلم کوتاه «دآبر» درباره بسته «سیمرغ» توضیح داد: به دلیل اتفاقات مختلف همچون کرونا، فیلم‌های کوتاه سیمرغ گرفته اکران نشدند، سال گذشته به همراه دوستان تصمیم گرفتیم که فیلم‌هایمان را به اکران برسانیم و با آقای محمد طیب مدیر گروه سینمایی «هنروتجربه» گفت‌وگویی داشتیم اما سال گذشته این اکران محقق نشد. امسال تصمیم گرفتیم که این اتفاق بیفتد. ما تصمیم گرفتیم در این بسته پشت صحنه فیلم‌ها را به بسته اضافه کنیم. برای من مهم است که مخاطبان سینما در شهرهای دیگر که امکانات تهران را در اختیار ندارند، این پشت صحنه‌ها را ببینند، چراکه به فعالان فیلم کوتاه انگیزه می‌دهد. ابوالفضل جلیلی فیلمساز مولفی است که فیلم‌هایش اکران نشده‌اند و به همین دلیل به این ایده رسیدیم که در بخش‌هایی از بسته «سیمرغ»، پلان‌هایی از فیلم‌های آقای جلیلی را نمایش دهیم که با پیشنهاد خودش بوده است.

وی درباره تهیه کننده فقید فیلمش بیان کرد: زنده‌یاد امیر الوندی برای اکران فیلم «دآبر» به جمع ما آمد اما حیف که نشد در کنار ما باشد.

نجاتی در ادامه از عوامل فیلم «دآبر» و همچنین مادر و خانواده‌اش تشکر کرد.

اکران به فعالان سینمای کوتاه انگیزه می‌دهد

رضا نجاتی کارگردان فیلم کوتاه «ارفاق»، محمد علیزاده‌فرد کارگردان فیلم کوتاه «شریف» و محمد ثریا کارگردان فیلم کوتاه «برنو» نیز در ادامه مراسم در سخنانی کوتاه از سختی شرایط تولید فیلم کوتاه گفتند و سپس از عوامل فیلم‌هایشان تشکر کردند.

محمد ثریا کارگردان فیلم کوتاه «برنو» گفت: «برنو» فیلم دغدغه‌مندی از زنان و مردان سرزمینم است. ما در این فیلم شاهد همکاری نزدیک ۳۰ نفر از اهالی پاک و مهربان بختیاری بودیم که با اینکه هر کدام در جایگاه و رتبه‌های علمی، شغلی و کاری بالایی در شهر خودشان بودند اما حاضر شدند برای درآمدن حس و فضای فیلم، چند شب با ما همکاری کنند از خداوند سپاسگزارم که اگر کمک او نبود این مهم میسر نمی‌شد.

در پایان مراسم، فیلم‌های کوتاه روی پرده رفت. فیلم کوتاه «دآبر» در سی و هشتمین دوره، فیلم کوتاه «ارفاق» در چهلمین دوره، فیلم کوتاه «برنو» در چهل و یکمین دوره و فیلم کوتاه «شریف» در چهل و دومین دوره جشنواره فیلم فجر، سیمرغ بخش کوتاه را از آن خود کرده‌اند.

پیش از آغاز اکران، هنرمندان مهمان پوستر بسته فیلم کوتاه «سیمرغ» را به یادگار امضا کردند. از جمله حاضران در این مراسم می‌توان به کاظم بلوچی، عادل تبریزی، محمد حمزه‌ای، امید شمس، عماد خدابخش، سعید کشاورز، مهدی برزکی، میکاییل دیانی، مهری آل آقا، مجید پتکی، هاشم مرادی، سجاد ایمانی، امین قشقاییان، یوسف منصوری، زیور حجتی، اکبر محمدی، نوشین معراجی، رضا فهیمی، محمدصالح حجت‌الاسلامی، علی واحدیان، آرمین اعتمادی، محمدرضا مرادی، مهدیه غلامحسینی، جاوید سبحانی، امیر مهندسیان، ایمان شمس، وحید پرشاد، روناک جعفری، فاطیما نوفلی، رامین پورعبدالله، رسول علیزاده، یاسین ناصری، کیانا منتجبی، حسن عسگری، فرن حسنی‌نیا، گلنوش انصاری، مریم شاه‌ولی، آوا دارویت، عبدالرضا پارسا، مجتبی و کوروش شاداب‌فر، اسرا جلیلیان، محسن مجیدپور و مریم ماهانی اشاره کرد.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا