دانش و فناوری

سامسونگ احتمالا شارژر را از جعبه نسل بعدی ساعت‌های هوشمندش حذف می‌کند

سامسونگ در ماه‌های آینده از نسل جدید ساعت‌های هوشمندش رونمایی می‌کند و حالا اطلاعات جدیدی درباره آن‌ها منتشر شده که از احتمال حذف شارژر از جعبه گلکسی واچ ۴ و واچ اکتیو ۴ خبر می‌دهد.

این ساعت‌های هوشمند در لیست سایت ۳C چین قرار گرفته‌اند. طبق این فهرست، گلکسی واچ ۴ با شماره مدل‌های SM-R880 و SM-R890 به همراه گلکسی واچ اکتیو ۴ از راه می‌رسد. اگرچه در این لیست اشاره مستقیمی به نام اکتیو ۴ نشده، اما انتظار می‌رود شماره مدل‌های SM-R860 و SM-R870 مربوط به آن‌ها باشد.

همانطور که مشاهده می‌کنید، با چهار شماره مدل روبه‌رو هستیم که دلیل چنین موضوعی، عرضه هرکدام از این ساعت‌های هوشمند در دو سایز مختلف است. ظاهرا کره‌ای‌ها می‌خواهند گلکسی واچ ۴ را در دو سایز و اکتیو ۴ را هم در دو سایز روانه بازار کنند.

در لیست جدید مشخصات زیادی درباره ساعت‌های هوشمند آینده سامسونگ وجود ندارد و تنها به پشتیبانی آن‌ها از سیستم شارژ ۵ واتی اشاره شده که تفاوتی با مدل‌های قبلی ندارد، البته یک تفاوت بزرگ در آن‌ها به چشم می‌خورد.

در این تاییدیه اشاره‌ای به شارژر نشده. این احتمال وجود دارد که شارژر این ساعت‌های هوشمند در لیست دیگری وجود داشته باشد یا اینکه سامسونگ پس از پرچمدارهایش، اینبار می‌خواهد شارژر را از جعبه گلکسی واچ ۴ و واچ اکتیو ۴ حذف کند.

اپل با معرفی آیفون ۱۲ تصمیم به حذف آداپتور از جعبه آن‌ها گرفت که اگرچه ابتدا سامسونگ چنین رویکردی را به سخره گرفت، اما سری گلکسی S21 را بدون شارژر روانه بازار کرد. با این وجود، بازار گوشی‌های هوشمند با گجت‌های پوشیدنی متفاوت است.

در حالی که کاربران می‌توانند از شارژرهای متنوعی برای موبایل‌ها استفاده کنند، ساعت‌های هوشمند از شارژر مخصوصی بهره می‌برند. بنابراین حذف آن‌ها از جعبه می‌تواند دردسرهای زیادی برای کاربران به همراه داشته باشد.

این احتمال وجود دارد که سامسونگ از شارژرهای قبلی در جعبه سری گلکسی واچ ۴ استفاده کند و به همین دلیل برای آن‌ها تاییدیه نگرفته باشد. در حال حاضر نمی‌توان با اطمینان درباره برنامه‌های کره‌ای‌ها صحبت کرد، اما شاید شرکت‌ها رفته رفته برای کمک هرچه بیشتر به محیط زیست که البته می‌توان تنها آن را یک بهانه برای کسب سود بیشتر درنظر گرفت، تصمیم به حذف قطعات ضروری از جعبه محصولاتشان بگیرند.

دیجیاتو

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا