بین الملل

ربوده شدن پیکر شهید فلسطینی توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی

رسانه‌های فلسطینی از ربوده شدن پیکر شهید محمد شحام توسط نظامیان رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،  رسانه‌های فلسطینی گزارشی از کالبد شکافی پیکر شهید « محمد شحام» 21 ساله اهل منطقه «کفر عقب» منتشر کردند که نشان می دهد وی  در اثر اصابت سه گلوله به سر و بالاتنه به شهادت رسیده است.

 به گزارش عرب 48، نظامیان رژیم صهیونیستی در تاریخ پانزدهم ماه آگوست پس از ورود ناگهانی به خانه محمد شحام او را از فاصله نزدیک  هدف گلوله قرار دادند.

به گفته خانواده شهید محمد شحام این گلوله به سر محمد اصابت کرده و منجر به متلاشی شدن مغز این شهید فلسطینی  شده و گلوله دوم به قلب او  اصابت کرده  و جگر او را سوراخ کرده  و اما گلوله سوم به کمر  این شهید برخورد کرده است.

دادگاه رژیم اشغالگر صهیونیستی با درخواست خانواده الشحام برای کالبد شکافی جسد فرزندشان موافقت کرده بود.

خانواده  شهید محمد شحام اعلام کردند که نیروهای رژیم صهیونیستی عمدا به سر او شلیک کردند و حدود چهل دقیقه او را راها کردند تا خونریزی کند و  پیکر شهید محمد شحام  را پس از ترور او در هفته گذشته در خانه‌اش در منطقه «کفر عقب» دزدیدند.

اخیرا  پدر شهید الشحام اعلام کرد که نیروهای اشغالگر قدس پس از کشتن  وحشیانه پسرم، ابتدا به من گفتند که اشتباهی محمد را کشتند اما سپس برای پوشاندن جنایتشان اعلام کردند که پسرم قصد داشت با چاقو عملیاتی علیه سربازان این رژیم انجام دهد.

ابراهیم پدر شهید، گفت: نیروهای اشغالگر پس از به شهادت رساندن محمد، جسد او به مکان نامعلومی بردند و آنها نتوانستند با محمد خداحافظی و یا او را تشیع کنند.

خانواده الشحام در سال 1948 از شهر لیدا آواره شدند و به اردوگاه قلندیه در شمال قدس اشغالی پناه بردند. پس از آن ابراهیم به همراه خانواده خود در خانه‌ای در محله «مدارس» در شهر کفر عقب در نزدیکی اردوگاه سکونت گزیدند. وی شش فرزند دارد که 3 نفر از آنها نابینا هستند.

در پی این جنایت وحشیانه، هماهنگ کننده سازمان ملل متحد خواستار انجام تحقیقات فوری و مستقل درباره قتل محمد الشحام به دست نظامیان صهیونیست شد.

شهرها و مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی شاهد خشم مردمی در پی تجاوزهای اخیر رژیم اشغالگر صهیونیستی است. این درحالی است که شماری از دولت عربی سکوت کرده و هیچ اقدامی برای مقابله با تجاوزگری و رفتارهای نژادپرستانه علیه مردم فلسطین اتخاذ نمی کنند.

اقدامات رژیم صهیونیستی نقض آشکار قوانین بشردوستانه بین المللی بوده و در تضاد با توافقات بین المللی است و این امر نیازمند فشارهای جدی به اشغالگران برای احترام به حقوق بشر در سرزمین های اشغالی فلسطین است.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا