بین الملل

نویسنده صهیونیست: جنگ داخلی اسرائیل تنها مسئله زمان است

یک نویسنده صهیونیست با ابراز نگرانی درباره عواقب رفتارهای اعضای کابینه افراطی نتانیاهو بر زندگی اسرائیلی‌ها تاکید کرد که جنگ داخلی اسرائیل بسیار نزدیک بوده و تنها مسئله زمان است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی ادامه هشدار محافل و کارشناسان و مقامات سابق و فعلی رژیم اشغالگر درباره تعمیق شکاف‌ها و اختلافات در جامعه صهیونیستی و وقوع درگیری‌های داخلی، «زئیو سملنسکی» نویسنده اسرائیلی در مقاله‌ای در روزنامه عبری هاآرتص اعلام کرد که عواقب رفتار کسانی که اکنون بر اسرائیل (فلسطین اشغالی) حکومت می‌کنند بسیار ترسناک و نگران کننده بوده و با توجه به افزایش شکاف‌ میان گروه‌های مختلف اسرائیلی و شکل‌گیری اردوگاه‌های متخاصم در داخل، احتمال وقوع یک جنگ داخلی وجود دارد.

این نویسنده صهیونیست افزود: بسیاری از ما می‌گوییم که اینجا جنگ داخلی وجود ندارد و این اتفاق هرگز نخواهد افتاد، ما همگی با هم متحد هستیم. ما از خارج به اینجا آمده‌ایم تا رویای نسل‌های قبلی خود را بسازیم و همگی باهم فریاد می‌زنیم که در اسرائیل (فلسطین اشغالی) جنگ داخلی رخ نخواهد داد. اما این یک اشتباه بزرگ است.

وی ادامه داد، واقعیت آن است که تنها چیزی که اسرائیلی‌ها در آن اتحاد دارند، نفرت متقابل بین آنهاست و به یکدیگر می‌گویند که انگشتانمان را در چشمانتان فرو می‌کنیم و اگر این کافی نباشد چشمان شما را از کاسه درمی‌آوریم. در اینجا صحبت از جنگ داخلی ممنوع است. ما سالهاست که انگشتانمان را در چشم یکیدگر فرو کرده‌ایم.

این تحلیلگر صهیونیست ادامه داد، ما سال‌هاست که احساس می‌کنیم در اسرائیل (فلسطین اشغالی) غریبه هستیم و همه روی این مسئله اتفاق نظر داریم که حکومت کاری را انجام می‌دهد که ما نمی‌خواهیم. ما سعی کردیم با توهم احترام متقابل و سرنوشت و آینده مشترک خوب، از چانه زدن و اختلاف دوری کنیم. همه موافقت کردیم که برخی افراد بجنگند و در مقابل بسیاری از اسرائیلی‌ها در خانه‌های خود بنشینند.

نویسنده مذکور اسرائیلی تصریح کرد، این تصمیمات ما از روی ضعف و ساده لوحی بود و ما موافقت کردیم مانند جمعیتی اشغالگر و برده زندگی کنیم. ما پذیرفتیم که اینجا مردم دو دسته هستند: بالا و پایین. بنابراین بالایی‌ها باید با قدرت خود بر ضعیفان حکومت کنند و هرکاری که می‌خواهند انجام دهند. ما به دلیل ضعف خود همه این‌ها را پذیرفتیم و قبول کردیم اینجا مانند غریبه‌ها زندگی کنیم.

سملنسکی افزود، من زمانی که شنیدم ارتش اسرائیل «ساجد مزهر» پسر 17 ساله فلسطینی را به ضرب گلوله کشته است احساس شرم و عصبانیت کردم. چرا ساجد کشته شد؟ او به خاطر اسرائیل به قتل رسید؛ زیرا در نظر اسرائیلی‌ها و ارتش آن ساجد یک انسان درجه دو و از طبقه پایین بود و بنابراین تیراندازی به او بدون هیچ دلیلی مجاز است!

وی با بیان اینکه از وحشی‌گری‌های ارتش اسرائیل علیه جوانان فلسطینی که جرات دارند بگویند انسان هستند و حقوق خود را می‌خواهند و نیز شایسته احترام هستند، احساس شرمندگی می‌کند گفت، به بزالل اسموتریچ (وزیر فاشیست کابینه افراطی رژیم صهیونیستی) می‌گوییم که اگر شما به جای شهرک «بیت ایل» در منطقه جنین در کرانه باختری پرورش یافته بودید آیا می‌پذیرفتید که ما به خانه شما حمله کنیم؟

این نویسنده اسرائیلی ادامه داد، ما به شدت نگران عواقب رفتار کسانی هستیم که اکنون بر اسرائیل (فلسطین اشغالی) حکومت می‌کنند. من می‌پرسم که آینده ما چه می‌شود؟ آیا کسی که می‌خواهد پاسپورت بگیرد باید سند وفاداری به حکومت را امضا کند؟ آیا ریاست دولت در اینجا موروثی است؟ آیا اعضای کابینه و خانواده‌هایشان از هرچیزی مصون هستند؟

وی در پایان گفت، اکنون جنگ داخلی اسرائیل تنها تبدیل به مسئله زمان شده و شاید مشابه جنگ داخلی ایالات متحده در سال 1861 باشد و شاید سال 2023 با عنوان سال کودتای قضایی اسرائیل در یادها بماند و باید ببینیم در سال 2026 چه چیزی انتظار ما را می‌کشد؟

رژیم جعلی اسرائیل از زمان آغاز اشغالگری در فلسطین چندین بار در معرض جنگ داخلی قرار گرفته و اکنون بعد از گذشت 7 دهه صهیونیست‌ها درباره تکرار تاریخ و به صدا در آمدن زنگ خطر جنگ داخلی که بسیار ویرانگر خواهد بود هشدار می‌دهند؛ جنگی که مجدداً از دروازه ارتش آغاز خواهد شد، در این مرحله به‌نظر می‌رسد که ارتش رژیم صهیونیستی در حال عبور از روی مین‌های سیاسی است؛ زیرا بعد از روی کار آمدن کابینه افراطی به‌ریاست بنیامین نتانیاهو تنش‌ها میان ارتش و سیاستمداران بالا گرفته است و ارتش اسرائیل در موقعیتی قرار گرفته است که احساس می‌کند جامعه صهیونیستی دیگر به آن اعتماد ندارد.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا