بین الملل

هشدار درباره وخامت اوضاع جسمانی «خلیل عواوده» اسیر فلسطینی

کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین با اشاره به تداوم اعتصاب غذای اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اوضاع جسمانی اسیر خلیل عواوده وخیم است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که «خلیل عواوده» اسیر فلسطینی به اعتصاب غذای خود برای صد و شصت و پنجمین روز ادامه می‌دهد که اوضاع جسمانی وی بشدت وخیم است.

کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطین تاکید کرد که «احمد موسی» و «عادل الموسی» دو اسیر فلسطینی درگیر نیز در اعتراض به بازداشت اداری در اعتصاب غذا به سر می‌برند.

کمیته مذکور اعلام کرد که اوضاع جسمانی خلیل عواوده روز به روز وخیم تر می شود و وی بیش از نیمی از وزن خود را از دست داده و در حال حاضر از ضعف، مشکل بینایی، درد مفاصل، سردرد، سرگیجه شدید، ناتوانی در راه رفتن رنج می‌برد.

کمیته اسرا و آزادگان فلسطین رژیم اشغالگر صهیونیستی را مسئول جان این اسیر فلسطینی دانست.

4 اسیر فلسطینی در زندان های اشغالی رژیم صهیونیستی به اعتصاب غذای علنی خود ادامه می دهند و خواستار چندین درخواست از جمله پایان بازداشت اداری هستند.

بر اساس گزارش منابع فلسطینی همچنین «عماد ابو الهیجاء» بازداشت شده فلسطینی اهل جنین نیز به اعتصاب غذا ادامه می دهد.

نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی خلیل عواوده را در دسامبر 2021 بدون هیچ اتهامی بازداشت کردند و این درحالی است وی پیش از این چندین بار توسط نظامیان صهیونیستی بازداشت شده بود.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه حکمی فوری را پیرامون تعلیق بازداشت اداری «خلیل محمد عواوده» اسیر فلسطینی که دست به اعتصاب غذا زده است، صادر کرد.

در همین حال، رئیس باشگاه اسرای فلسطینی گفت: ما در خصوص حکم تعلیق بازداشت اداری خلیل عواوده تردید داریم و این امر به معنای توقف بازداشت وی نیست.

وکیل خلیل عواوده هم خبر داد که اعتصاب غذای عواوده متوقف نخواهد شد چرا که وی خواستار آزادی خود است نه تعلیق بازداشت.

حدود 500 اسیر فلسطینی که بدون هرگونه تفهیم اتهامی در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحت بازداشت موقت هستند و با شعار « تصمیم ما آزادی است» برای دویست و بیست و نهمین روز متوالی در راستای مقابله با سیاست بازداشت اداری به تحریم دادگاه‌های رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

این درحالی است که باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد که «رائد ریان» و «خلیل عواده» در اعتراض به بازداشت اداری به اعتصاب غذای خود ادامه می دهند و رژیم اشغالگر صهیونیستی از پاسخگویی به درخواست آن‌ها برای توقف بازداشت اداری خودداری می‌کند.

باشگاه اسرای فلسطینی در بیانیه خود تاکید کرد: اوضاع جسمانی این دو اسیر فلسطینی رو به وخامت است و با گذشت زمان وخیم تر می‌شود.

نزدیک به 500 اسیر فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادی در اعتراض به بازداشت بدون اتهام یا محاکمه خود و تنها در چارچوب قانون موسوم به بازداشت اداری رژیم صهیونیستی، از حضور در جلسات دادگاه نظامی خودداری کردند.

بازداشت شدگان اداری در ابتدای ژانویه گذشته تحریم کامل و قطعی کلیه مراحل قضایی مربوط به بازداشت اداری (بررسی قضایی، تجدیدنظر، عالی) را اعلام کرده بودند.

مسئولان صهیونیست ادعا می‌کنند که بازداشت شدگان اداری دارای پرونده‌های محرمانه ای هستند که هرگز نمی توان آنها را فاش کرد، بنابراین اسرای فلسطینی از مدت زمان محکومیت خود و اتهامات وارده اطلاعی ندارد.

543 اسیر به حبس ابد محکومند و تعداد اسرای بیمار 700 نفر است که 300 نفر آنها بیماری‌های خطرناک و مزمن دارند.

با این وجود رژیم صهیونیستی همچنان به صدور احکام بازداشت اداری بیشتری ادامه می‌دهد و بر اساس اعلام باشگاه اسرای فلسطینی، تعداد حکم بازداشت‌های صادر شده از ابتدای سال جاری تا پایان فوریه به 203 مورد رسیده است.

نهادهای فلسطینی همواره خواستار حمایت بین المللی از ملت مظلوم فلسطین شده و از دادگاه بین‌المللی کیفری خواسته‌اند تا تحقیقات درباره جنایات رژیم صهیونیستی را هرچه سریع‌تر آغاز کند.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا