بین الملل

وزیر لبنانی: هرچه لبنان قدرتمندتر شود اسرائیل بیشتر شکست می‌خورد

وزیر فرهنگ لبنان با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از چالش‌های این کشور مربوط به محاصره آمریکا علیه آن است تاکید کرد که با قدرتمندتر شدن لبنان رژیم اسرائیل بیشتر شکست می‌خورد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «محمد وسام المرتضی» وزیر فرهنگ در دولت پیشبرد امور لبنان در سخنانی اعلام کرد، شرایطی که اکنون ما تجربه می‌کنیم نتیجه طبیعی محاصره‌ای است که لبنان در معرض آن قرار دارد. این وضعیت از زمان تاسیس رژیم جعلی و غاصب صهیونیستی و جنگ‌های داخلی لبنان وجود داشت. رژیم صهیونیستی بعد از درگیری با سازمان آزادی بخش فلسطین، با تجاوز به لبنان تا بیروت رسید، اما این رژیم متجاوز در سال 2006 شکست بزرگی در لبنان خورد.

این وزیر لبنانی ادامه داد، از دهه‌های گذشته رژیم صهیونیستی مزارع شبعا و کفرشوبا را به اشغال خود درآورده و دائما به حریم هوایی لبنان تجاوز کرده است و امروز به مرز سرقت ثروت‌های دریایی ما رسیده؛ همانطور که از زمان اشغال فلسطین این سرزمین را غارت کرده است.

وی در ادامه خطاب به مردم لبنان و به ویژه جوانان این کشور گفت، این‌ها را گفتم نه صرفا برای یادآوری چیزهایی که خودتان می‌دانید؛ بلکه برای اینکه بگویم درست است که هدف اصلی این محاصره تضعیف قدرت نظامی و سیاسی مقاومت در لبنان است تا مردم کشور را علیه حزب‌الله تحریک کند، اما این تنها دلیل محاصره علیه لبنان نیست.

وسام المرتضی افزود، لبنان به دلیل ماهیت ساختار خود همواره دشمن رژیم نژادپرست اسرائیل بوده است. لبنان کشوری است با تنوع فرهنگ‌ها و مولفه‌های گوناگون با همزیستی مسالمت‌آمیز بین همه ملت آن؛ برخلاف اسرائیل که موجودیت خود را بر پایه نژادپرستی بنا کرده است. هرچه لبنان قدرتمندتر شود اسرائیل بیشتر شکست می‌خورد و به همین دلیل است که دشمنان حلقه محاصره لبنان را تنگ‌تر می‌کنند.

 

هفته گذشته نیز وزیر فرهنگ در دولت پیشبرد امور لبنان طی سخنانی در واکنش به یاوه‌گویی‌های «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم اشغالگر که گفته بود هر جنگی برای دولت لبنان و شهروندان این کشور یک تراژدی خواهد بود، خطاب به صهیونیست‌ها گفت: وقت آن رسیده که بدانید ما مردمی هستیم که با سختی‌ها دست و پنجه نرم کرده و بر آنها غلبه می‌کنیم. آنچه میان ماست (میان لبنان و رژیم اشغالگر) مسئله سکو (سکوهای گازی در دریای مدیترانه) در برابر سکو نیست بلکه بحث حق و باطل است و حق و باطل هر دو در یک کفه ترازو قرار نمی‌گیرند.

وسام المرتضی در ادامه خطاب به اشغالگران هشدار داد، هرگونه تلاش شما برای تجاوز به ثروت‌های ما به معنای فرود آمدن دردها و مصیبت‌ها بر سر شما و موجودیت غاصبتان است که هیچ درکی از ارزش‌های انسانی ندارد و تنها زبان مقاومت و زور را می‌فهمد.

انتهای پیام/

منبع خبرگزاری تسنیم

آگهی
دکمه بازگشت به بالا