سیاسی

تلاش نظام سلطه برای تغیییر سبک زندگی مردم با ابزار رسانه


پژوهشگر و محقق حوزه زنان و خانواده گفت: نظام سلطه با ابزار رسانه وارد می شود تا بتوانند سبک زندگی مردم را تغییر دهد.

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، فرشته روح افزا پژوهشگر و محقق حوزه زنان و خانواده در نشستی که به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با موضوع « رویکرد نظام سلطه در حوزه زن و خانواده» برگزار شد؛ گفت: نظام سلطه شکل استثمارگری دارد یعنی باید همه افراد را از نظر ذهنی فکری و حتی جسمی استثمار کند و برنامه‌هایش را به آنها دیکته کند و با روش‌های گوناگون آنان را برای پذیرش این دیکته قانع کند.

وی افزود: امروزه چگونگی مواجهه کشورهای مختلف و نظام سلطه متفاوت است. به عنوان مثال کشور ایران که در مقابل این سلطه گری ایستاده است؛ با روش‌های گوناگون با ما در حال جنگ هستند. نوع جنگ لزوماً فیزیکی نیست بلکه به روش‌های گوناگون ما را تحت فشار قرار می دهند.

روح افزا گفت: سلطه و استثمار کار شیطان است. امام خمینی (ره) یک لقب بسیار خوبی که به آمریکا دادند، شیطان بزرگ بود. چگونه شیطان ما را در یک غفلت می برد؟ اینان هم دقیقا همان روش را دارند.

وی ادامه داد: اگر روش نظام سلطه در هر کشور متفاوت است به این دلیل است که نحوه رویایی هریک فرق دارد. اگر درخصوص کشور ما انواع تحریم‌ها وضع شده به علت رویه و نگرش متفاوت ما از سایر کشورهاست.

روح افزا یادآور شد: ممکن است بسیاری از کشورها آمریکا را دشمن خود بدانند اما در برخی موارد با آن تعامل نیز دارند. نبرد ما صرفا ایدئولوژیکی نیست. هنوز نبرد فیزیکی برقرار است. بارزترین نبرد ما، در حوزه اقتصادی است. جنگ فرهنگی علیه ما دارند و برای همین مقام معظم رهبری فرمودند اینها شبیخون فرهنگی زده اند و فرمودند من نگران فرهنگ هستم.

وی تاکید کرد: اولین کار نظام سلطه این است که از لایه های نرم ورود پیدا می کند که همان فرهنگ است. این روش مختص کشور ما نیست. حتی برای مردم خودشان هم جهت استثمار بهتر و بیشتر و جلوگیری از اعتراض و مقاومت مردم، برنامه های فرهنگی عمیقی چیده اند.

روح افزا با طرح این سوال که نوع استثمار نظام سلطه درخصوص کشور و مردم ما چیست و چه روش هایی دارد؟ گفت: نظام سلطه با ابزار رسانه وارد می شوند تا بتوانند سبک زندگی مردم را تغییر دهد. این نکته خیلی مهم است. انسان تا اقناع فکری نشود هیچ کاری نخواهد کرد لذا در این زمینه خیلی فعالیت می کنند. یعنی اگر ما سبک زندگی آنان را می پذیریم یا اگر وابستگی به نفت و دلار داریم یا با سگ و گربه زندگی می کنیم به معنای اقناع فکری است که صورت گرفته.

وی گفت: از نخبگان هم که نمی توانند استعدادهایش را بدزدند شخصیت‌شان را می گیرند. آنها را جذب سازمان‌های ناسا و … کرده و همه دستاوردهایش را می گیرند. تمام دانش و هوش نخبگان را برای خودش به کار می گیرد. برای گسترش کارش برنامه توسعه پایدار می نویسد.

روح افزا گفت:‌ سند ۲۰۳۰ هفده بند اساسی دارد که در یکی از آنها گفته شده تمام استخراجات دریایی ما اعم از ماهی، صدف، نفت، خاویار و … هر شش ماه یکبار گزارش دهی شده و آنان باید با ارسال نمایندگان خود تایید کنند.

وی افزود: یا یک بخش دیگر از این سند درخصوص آموزش است. برنامه های آموزش را خودشان تعیین کرده و اجباری است. آموزش زنان و دختران که متولی برایش تعیین کرده اند و حکم می دهند. یا مثلا برای وابسته سازی به شبکه های اجتماعی برنامه چیدند. همین مسئله کرونا را با کمی دقت بررسی کنیم دقیقا چنین پروژه ای را رقم زد. همه چیز حتی کلاس های دانشگاه مجازی شد. تمامی مطالب علمی از این طریق رد و بدل می شود. همه چیز در این فضا قرار گرفت. مثل پیام رسان هایی مثل واتساپ.

روح افزا درباره اینکه برای تبیین این مسائل چه باید کرد؟ گفت: همین نشست ها و جلسات روشنگری برای چنین هدفیست. بسیاری از اساتید هم بی اطلاع اند. تا میخواهیم روشنگری کنیم می گویند همه جا خراب است. درصورتیکه همه جا خراب نیست، همه جا نفوذ است. دشمن از زوایای مختلف وارد می شود تا به هدف اش برسد. اصلا به شکست یا عقب نشینی فکر نمی کند.

وی در باره این سوال که وظیفه ما در مقابل این هجمه های همه جانبه چیست؟ گفت: در ابتدا باید بگوییم که عنوان نبرد تمدنها تعبیر درستی نیست. این نظام سلطه یک تمدن نیست؛ بلکه عده ای انسان غاصب هستند. شروع تمام این ماجراها از کشور انگلستان بوده است. در آنجا در یک جزیره کوچک بودند و شروع کرد به تصاحب سایر کشورها با نحوهای مختلف. اینکه کریستف کلمب قاره امریکا را کشف کرد یک دروغ بزرگ تاریخی است. او حمله کرد به کشور سرخ پوست ها و نژاد سرخ پوست را کامل از بین برد. آن زمان یک قاره داشتند الان تنها ۸ میلیون نفر باقی مانده اند.کشتار وسیعی انجام داد. سپس رفتند سراغ اسکیموها در کانادا و آنان را هم قلع و قمع کردند و سرزمینشان را تصاحب کردند. هنوز در بخشی از پرچم کانادا پرچم انگلستان وجود دارد.

روح افزا افزود: در حال حاضر غرب از دریچه خانواده وارد شده است. خانواده ای نمی میرد مگر اینکه خانم خانواده و زن در جامعه استثمار فرهنگی بشود. زن به این راحتی استثمار فرهنگی نمی شود مگر اینکه در خیابان ها جلوه گری کند و دنبال نگاه های مختلف بچرخد؛ هویت اصلی خود را از دست بدهد و دیگر نتواند منبع محبت باشد. همیشه دنبال تایید باشد و مطابق نظر دیگران عمل کند.

وی اضافه کرد: بحث ما این نیست که زنان مظلوم اند و مردان ظالم. مشکل سر ارائه الگوهای غلط است. چه زن غربی چه زن شرقی مدل های زندگیشان و نتایج اش باید بررسی شود. باید بررسی کرد که چه می شود که یک مادر حاضر است فرزند خود را بکشد. جهان به یک فاجعه رسیده است در حوزه خانواده. با یک سری نقاط بسیار کور مواجه شده است.

روح افزا اظهار داشت: بطور کلی درخصوص این مسائل نباید جبهه گیری داشت. زن و مرد دو عنصر جامعه هستند که باید جامعه را به تعالی برسانند. این که هر گروه بگوید جنس مخالف به ما ظلم کرده است نیز نوعی استثمار فرهنگی است.

انتهای پیام/


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا