سیاسی

عملکرد معاونت امور زنان ریاست جمهوری قابل قبول نبود/ نیازمند پرداختن جدی‌تر به مسائل زنان هستیم


یک فعال دانشجویی با بیان اینکه عملکرد معاونت امور زنان ریاست جمهوری قابل قبول نبوده و اقدام جدی در راستای حل مشکلات و اعتلای فرهنگ زنان انجام نداده، گفت: ما نیازمند پرداختن جدی‌تر به قوانین مربوط به زنان هستیم.

 

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ نشست « مطالبات مهم بانوان از دولت آینده » با حضور جمعی از دانشجویان و فعالان دانشجویی در این خبرگزاری برگزار شد.

طاهره زارع فعال دانشجویی در این نشست با نگاه به سبک‌‌زندگی امروزی جامعه گفت: در نگاه امروزی جامعه، دختران و پسران ما تشویق به تحصیل در فضای دانشجویی می‌شوند بدون اینکه به اقتضائات تحصیلی‌شان و تفاوت مسئولیت‌های اجتماعی‌شان توجهی شود. درنتیجه این نوع از تحصیلات، اشتغالشان هم به مشکل برمی‌خورد. زیرا که تحصیلات یک‌چیز است و رسالت اجتماعی‌شان یک چیز دیگر… در نتیجه ما سرمایه‌های کشور اعم از سرمایه‌های مادی و انسانی را صرف چیزی کرده‌ایم که به اعتلا و پیشرفت جامعه منجر نمی‌شود.

وی افزود: فرآیند فعلی رشد جامعه، تک بعدی است. ما تنها به دنبال باسواد کردن دخترانمان، آن هم به شکل ناقص هستیم. درصورتی که مهم‌ترین رکن برای سلامت یک جامعه، سلامت خانواده آن است. ما باید در تمام تصمیم‌گیری‌های خرد و کلانمان، به حفظ خانواده توجه کنیم. در راستای این نکته، باید شرایط ازدواج و فررندآوری را هم برای دختران دانشجویان و هم بانوان شاغل طوری فراهم کنیم که آنان بدون نگرانی، به این دغدغه مهم اجتماعی بپردازند. باید بپذیریم که پرداختن به مسائل مربوط به خانواده، دقیقا پرداختن به مسائل اجتماعی است…

این فعال اجتماعی تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف مهم، لازم است زمان مرخصی‌های زایمان اصلاح شود و تدابیری برای نگهداری کودکان در مراکز دانشگاهی و محل‌های کار در نظر گرفته شود. به علاوه بانوان باید تضمین بازگشت شغلی پس از مرخصی را هم داشته باشند. تسهیلات شیردهی فرزند نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. 

زارع با بیان اینکه عملکرد معاونت امور زنان ریاست جمهوری قابل قبول نبوده است و اقدام جدی در راستای حل مشکلات و اعتلای فرهنگ زنان انجام نداده، گفت:  ما نیازمند پرداختن جدی‌تر به قوانین مربوط به زنان هستیم و در این راستا، همکاری هر سه قوه لازم است. به علاوه باید نظارت بر اجرای درست قوانین نیز تشدید شود.

انتهای پیام/

 


خبرگزاری فارس

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا