شهرستان ها

اختصاص هزار میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس‌جمهور به حوزه کشاورزی

بیرجند- رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: در مجموع هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به بخش کشاورزی خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی جعفری روز چهارشنبه در شورای اداری خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: از ابتدای اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها حدود دو هزار قلم کالای اساسی تنظیم بازار در استان توزیع شده است.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در راستای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها تاکنون ۴۰ جلسه قرارگاه امنیت غذایی و ۲۸۵ کمیته تخصصی با ۲۱۲ مصوبه برگزار شده که در حال پیگیری و اجرا شده است، افزود: چهار هزار و ۵۰۶ دامدار و مرغدار برای گرفتن تسهیلات سرمایه در گردش حمایتی مورد نیاز به مبلغ ۷۲۸ میلیارد تومان به بانک عامل معرفی شدند.

جعفری با تأکید بر اینکه همچنین در مجموع هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به بخش کشاورزی استان اختصاص یافته است، افزود: پروژه‌هایی که در سال جاری داشته‌ایم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶.۵ برابر افزایش اعتبارات داشته است.

وی گفت: در هفته جهاد کشاورزی سال جاری تعداد ۱۰۹ پروژه بخش کشاورزی با سرمایه گذاری ۱۰۴ میلیارد و ۲۹۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به بهره‌برداری رسید که جمعیت برخوردار از این پروژه‌ها، هشت هزار و ۳۲۰ نفر است.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: این پروژه‌ها منجر به ایجاد اشتغال پایدار و تثبیت شغل برای سه هزار و ۴۸ نفر و اشتغال غیرمستقیم برای هزار و ۵۸ نفر شده است.

جعفری بیان‌کرد: ترویج و توسعه کشت گیاهان دارویی، توسعه کشت‌های کم آب بر و اصلاح الگوی کشت، اجرای کشاورزی قراردادی و تکمیل زنجیره تولید، حمایت از طرح‌های پژوهشی و کشاورزی دانش محور، تنظیم بازار محصولات کشاورزی و پیگیری جذب اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان از اقدامات در دست اجرا در مجموعه جهاد کشاورزی است.

جعفری یادآور شد: مجوز صادرات مرغ و تخم مرغ و شیر به خارج از کشور با حذف تعرفه گمرکی ابلاغ شده است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا