شهرستان ها

باید از بستر هنر و رسانه برای ترویج فرهنگ نمازجماعت استفاده شود

زنجان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: باید از بستر هنر و رسانه برای ترویج فرهنگ نمازجماعت استفاده شود و برگزاری جشنواره «فجر تا فجر نماز» در این راستا است.

به گزارش خبرنگار مهر، امرالله حسنی ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، با بیان اینکه ما نماز را به صرف عبادت می‌بینیم و نگاه زیباشناختی به نماز مغفول مانده است، گفت: درباره لذت نماز، زیباشناختی و تأثیر آن در جان و روان‌مان صحبت نکردیم و باید این مهم مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: باید از بستر هنر و رسانه برای ترویج فرهنگ نمازجماعت استفاده شود و برگزاری جشنواره «فجر تا فجر نماز» در این راستا است.

حسنی بیان داشت: ترویج نماز از سنین کودکی، نگاه فرهنگی، هنری و زیبایی‌شناسی به نماز مؤثرتر در قشر کودکان و نوجوانان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: در حوزه انیمیشن، سفارش‌سازی شده همچنین هماهنگی کمیته داوران نیز برعهده مجموعه ما قرار گرفته است.

حسنی تاکید کرد: استقبال بخش کودک و نوجوانان از این جشنواره مطلوب است و نسبت به جمعیت استان، استقبال خوبی شده است و امیدواریم تا پایان مهلت ارسال اثر، آثار بیشتری دریافت شود.

وی گفت: اهمیت جایگاه نماز بر کسی پوشیده نیست و لازم است تا این فریضه واجب را با استفاده از ابزارهای فرهنگی ترویج داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: برای جشنواره فرهنگی، ادبی و پژوهشی نماز فجر تا فجر پنج کمیته تشکیل شده است که مسئولیت کمیته علمی جشنواره برعهده دانشگاه زنجان، کمیته فرهنگی برعهده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته دانش‌آموزی بر عهده اداره‌کل آموزش و پرورش استان، کمیته پشتیبانی برعهده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و کمیته تبلیغات برعهده صدا و سیمای مرکز زنجان است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا