شهرستان ها

تأمین اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی برای متروی اسلامشهر و پیشوا

تهران- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از بهره برداری ۱۵ بیمارستان خبر داد و گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رییس جمهور برای متروی اسلامشهر و پیشوا تامین شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علاالدین ازوجی ظهر یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه از سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ تقریباً ۳۱ هزار واحد اقتصادی در استان تهران تعطیل شده است اظهار داشت: این موضوع یکی از آسیب‌های موجود در استان بود اما در دوره جدید رویکرد احیا و بازسازی این واحدها در دستور کار قرار گرفته است.

ازوجی با بیان اینکه طبق سیاست‌های دولت، اولویت اول پروژه‌های مورد نیاز مردم شامل پروژه‌های بیمارستانی است گفت: این پروژه‌ها تا انتهای امسال و سال بعد عمده این بیمارستان‌های نیمه کاره استان تهران افتتاح و تجهیز می‌شوند هیچ پروژه عمرانی جدیدی تصویب و آغاز نشود و طرح‌های نیمه تمام تکمیل یا تجهیز شود و در این راستا تا در پایان سال جاری و ابتدای سال آینده بخش عمده‌ای از ۱۵ بیمارستانی که در دست احداث است به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: ‬ ۴۷ درصد از صنایع دانش بنیان و شرکت‌های فناوری کشور در استان تهران مستقر و فعال و به همین دلیل رویکرد توسعه این استان در آینده به سمت صنایع دانش بنیان و جدید حرکت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان تهران به تنهایی ۵۲ درصد از درآمدهای مالیاتی کشور را تأمین می‌کند عنوان داشت: اکنون مشاهده می‌کنیم که پایتخت با مشکلات آلودگی هوا، آب، بافت فرسوده، فرونشست زمین و بحث آسیب‌های اجتماعی مواجه است در حالی که میزان بازگشت درآمدهای آن در بهترین شرایط به ۲.۵ درصد می‌رسد.

ازوجی با بیان اینکه سال گذشته ۱۸۷ هزار نفر به شاغلین استان تهران افزوده شده است گفت: باید اعلام کنیم که استان تهران از جمله استان‌هایی است که سطح نرخ بیکاری آن از سطح نرخ بیکاری کشور پایین‌تر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در خصوص نرخ تورم در استان نیز افزود: نرخ تورم در استان تهران در سال‌های گذشته به صورت متوسط دو درصد کمتر از نرخ تورم متوسط کشور بوده است.

وی به تأمین اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی برای متروی اسلامشهر و پیشوا از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت: رفع آسیب‌های اجتماعی در خلازیر و هرندی و تکمیل ۱۶ کلانتری و ۱۵ بیمارستان در استان تهران تا پایان سال جاری از سایر فعالیت‌های تعیین شده در استان است.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا