شهرستان ها

تحقیقات کشاورزی در اردبیل نظام مند و دانش بنیان است

اردبیل-رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: مجموعه تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی در اردبیل بسیار نظام مند، سازمان یافته دانش بنیان، بهره ور و پاسخگو است.

به گزارش خبرنگار مهر، کمال شهبازی صبح پنجشنبه در آئین انعقاد تفاهمنامه همکاری با سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری اردبیل اظهار کرد: سازمان تات ۲ هزار و ۵۰۰ عضو هیئت علمی و بیش از ۱۲ هزار پرسنل در سراسر کشور دارد که سهم استان اردبیل از این نیروی انسانی ۱۷۰ پرسنل است.

وی خاطرنشان کرد: از ۱۷۰ نفر نیروی سازمان تات در اردبیل ۳۰ نفر از آنها عضو هیئت علمی هستند که در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان فعالیت دارند.

شهبازی با بیان اینکه این مجموعه توانایی انجام پروژه های نتیجه محور در زمینه کشاورزی دارد، افزود: اولویت ما طبق نام این مرکز پژوهش است و اعضای هیأت علمی بیشتر بر روی تحقیق و پژوهش فعالیت دارند و همچنین در حوزه های آموزش نظامیان، زندانیان و سربازان نیز فعالیت می کنیم.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل با بیان اینکه جذب نخبگان جزو اولویت های اصلی سازمان است، تصریح کرد: سال گذشته وزارت جهاد کشاورزی ۲۰۰ نفر از نخبگان را استخدام کرد که ۹۹ نخبه در سازمان تحقیقات جذب شدند و امسال نیز طی برنامه ریزی های صورت گرفته ۴۰۰ نفر از نخبگان جذب می شوند که سهم قابل توجهی برای مرکز استان اختصاص خواهد یافت.

شهبازی ادامه داد: ما در حوزه های مختلف اعم از زراعی، باغی، علوم دامی، گیاه پزشکی ، خاک و آب، فنی و مهندسی کشاورزی و ثبت و گواهی بذر، آبخیزداری و منابع طبیعی فعالیت های تحقیقاتی داریم و اگر در کنار یکدیگر قرار گیریم می توانیم خروجی بهتری از پروژه ها بگیریم.

وی گفت: در سال گذشته مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در بین ۵۶ محیط تابع منتخب کشور شد و این نشان دهنده ظرفیت های علمی و دانش بنیان موجود در این مرکز است که ما می توانیم از ظرفیت های ملی برای حل مسائل و چالش های استان استفاده کنیم.

آگهی
دکمه بازگشت به بالا