شهرستان ها

تحول در حوزه فرهنگ از مساجد آغاز شود

اردبیل-مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: تحول در حوزه فرهنگ باید از مسجد آغاز شود چرا که مساجد از قدیم نقش سازنده و تعیین کننده داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون شامگاه یکشنبه در آئین افتتاحیه طرح ملی تابستان «فهما» و غنی سازی اوقات فراغت کانون‌های مساجد استان اردبیل اظهار کرد: تحول در حوزه فرهنگ باید از یک فضای قدسی، معنوی و علمی به نام مسجد آغاز شود چرا که مساجد از قدیم نقش سازنده و تعیین کننده داشتند.

وی با بیان اینکه مساجد باید محور تحول فرهنگی و اجتماعی باشد تا شاهد رشد و تعالی در حوزه تربیتی باشیم، گفت: مساجد بستر مناسبی برای ایجاد نشاط اجتماعی در سطح جامعه است و فعالان کانون‌های مساجد در برنامه ریزی‌های اوقات فراغت باید این مسئله را مدنظر قرار دهند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: ما سعی می‌کنیم تا از ظرفیت کانون‌ها در راستای ارائه ایده‌های مؤثر فرهنگی با در نظر گرفتن شرایط و ظرفیت‌های محله، مسجد، سرمایه انسانی و امکانات بیشتر و بهتر استفاده کنیم.

آمون ادامه داد: نشاط افزایی و ایجاد روحیه و امید در میان نسل جوان، گسترش کمی همراه با ارتقای کیفیت فعالیت‌ها، اهتمام به نوگرایی و خلاقیت در برنامه‌ها و برنامه ریزی بر اساس نیازها و رعایت شاخص‌های بومی از جمله راهبردهای طرح غنی سازی اوقات فراغت استان اردبیل خواهد بود تا زمینه روشنگری علیه توطئه‌های دشمنان فراهم شود.

منبع خبرگزاری مهر

آگهی
دکمه بازگشت به بالا