شهرستان ها

تقویت عمق بخشی داخلی در دستور کار سپاه صاحب‌الامر(عج)

قزوین – فرمانده جدید سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: تقویت عمق بخشی داخلی، توزیع تلاش بین همه قسمت‌های سپاه، جلوگیری از اصطکاک و افزایش بازدهی در دستور کار دوره جدید سپاه است.

به گزارش خبرنگار مهر سردار رفیعی آتانی که به تازگی به عنوان فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین منصوب شده در نامه‌ای سرگشاده به مردم و مسئولین استان با آنها سخت گفت.

وی در این نامه با ارائه رزومه خود، اهداف و برنامه‌های پیش روی سپاه استان قزوین را تشریح و بیان کرده است.

متن این نامه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ای خدای من، ای سرور من، ای مولای من و اختیار دارم، ای کسی که مهارم به دست اوست، ای آگاه از پریشانی و ناتوانی ام، ای دانای تهیدستی و ناداری ام، پروردگارا! از تو درخواست می‌کنم.

به حقّت و قدست و بزرگ‌ترین صفات و نام‌هایت که همه اوقاتم را از شب و روزبه یادت آباد کنی و به خدمتگزاریت پیوسته بداری و اعمالم را در پیشگاهت قبول فرمایی تا آنکه اعمال و اورادم هماهنگ، همسو و همواره باشد و حالم در خدمت تو پاینده گردد، ای سرور من، ای آنکه بر او تکیه دارم، ای آنکه شکوه حالم را تنها به سوی او برم.

ای پروردگارم، اعضایم را درراه خدمتت نیروبخش و دلم را بر عزم و همت محکم کن و کوشش در راستای پروایت و دوام در پیوستن به خدمتت را به من ارزانی دار تا به سویت برانم در میدان‌های پیشتازان و به سویت بشتابم.

در میان شتابندگان و به کوی قربت آیم در میان مشتاقان و همانند مخلصان به تو نزدیک شوم و چون یقین آوردگان از جاه تو بهراسم و با اهل ایمان در جوارت گرد آیم. (فرازی از دعای کمیل)

سلام‌وصلوات بر پیامبر خوبی‌ها رسول مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص)، سلام‌وصلوات بر سفیران هدایت امامان معصوم (عیلهما السلام) و آن امام پرده نشین غیبت که جهانی.

به انتظار ظهورش شبان خود را به امید طلوع صبح دم به سر می‌برند و مفتخریم که سپاهمان به نامش و در انتظارش و در رکاب نایب برحقش ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای عزیز می‌باشد.

سلام‌وصلوات بر روح بلند شهیدان از صدر اسلام تاکنون. شهدای عزیز و عظیم الشان سپاه صاحب‌الامر (عج) و استان مجاهد خیز قزوین با ستارگان برجسته اش، روحانیت شهیدش انصاری، ابوترابی، سید باقر علمی، آقا رضا وهابی، خادمان شهیدش رجایی، سرداران شهیدش بابایی، حسن پور، جعفرخانی، آقا حمید محمد رضایی و سیدالاسرا سر لشکر خلبان شهید حسین لشکری و بیش از سه هزار لاله‌ی لاله زار قزوینی‌ها.

سلام‌وصلوات بر خانواده‌های عزیز شهدای استان قزوین این واسطه‌های فیض الهی که تکریم و تجلیل از آنها مایه مباهات صالحین و صادقین همچون قاسم به عرش نشسته ملت برزگ ایران است و حقیر خاک پای مادرانشان و دست بوس پدرشان هستم، یاد ابوشهید امام جمعه فقید قزوین، امین امامین انقلاب مرحوم آیت الله باریک بین که رضوان خدا بر او باد را گرامی می‌دارم. سلام‌وصلوات بر روح بلند شهیدان عظیم الشان بیداری اسلامی، جبهه مقاومت، غرب آسیا و ستارگان برجسته مدافعان حرم بویژه چهره بین اللملی مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم عزیز و ابو مهدی المهندس و شهیدان مدافع حرم قزوین محمدرضایی، سیاهکل مرادی، شیری، چگینی، اسدی، کریمی که گردوغبار مظلومیت از چهره اسلام ناب زدودند و برفراز اندیشه‌های ناب اسلامی قرار گرفتند.

سلام و صلوات بر روح خدا که انقلاب و ملتش در دنیا با نام پرآوازه او پرتوافکنی می‌کند و به فرمایش حضرت آقا که جز، بی نام و نشان امام و انقلابش در دنیا شناخته نمی‌شویم. از همه کسانی که در سلسله مراتب فرماندهی اعتماد کردند به این حقیر و مسئولیت فرماندهی سپاه حضرت صاحب‌الامر (عج) را بر شانه‌های بنده گذاشتند تقدیر و تشکر می‌کنم و از خداوند منان مسئلت دارم به این بنده ناچیز و کم، توفیق دهد از اعتماد بزرگان امانت داری کنم و به این فرمایش امیر حضرت علی (ع) جامعه عمل بپوشانم که پست و مقامی که به دست تو افتاده برای تو طعمه نیست بلکه امانتی در دست توست و خواسته‌اند که تو نگهبان باشی برای کسی که از تو بالاتر است. وقتی به مالک اشتر خودفرمان می‌دهد: ای مالک، مالک نفس خویش باش و آن را به دست هوای نفس مسپار.

از این رو، بنده روسیاه که دائم باید مواظب باشم و چقدر احساس ضعف و ناتوانی به درگاه خداوند بزرگ دارم و خوب می دانم این پست و جایگاه بیش از آنکه نفعش به دیگران برسد متوجه شخص خودم خواهد بود که در فرازی از فرمایش امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) آمده که؛ کسی که خود را رهبر مردم قرارداد باید پیش از اینکه به تعلیم دیگران بپردازد خود را بسازد و این مسئولیت را فرصت خودسازی خود می دانم. به تعبیر شهید عارف دکترچمران؛ «همه قضایا قضیه انسان است، به قربانگاه رفتن و ذبح اسماعیل، همه و همه برای یک چیز است، قضیه‌ی انسان است. انسانی که به رشد و تعالی برسد و هدایت شود»، از این منظر خوب می‌دانیم که جهاد حد نهایی تکامل انسان است و جهاد اکبر، جهاداصغر، جهادکبیر گستره پیچیده و سخت انسان سازی است و خود را محتاج ورود به این دستگاه انسان ساز و تربیت کننده نفس سرکش خویش می دانم.

سربازی در سپاه حضرت صاحب‌الامر (عج) افتخاراست. این سپاه بعد از تشکیل سپاه‌های استانی و تغییرات سازمانی در سازمان سپاه عزیز شکل گرفت و از فرماندهان توانمندی برخوردار بوده، فرمانده عزیزم سردار آبنوش که در جای جای استان و اذهان رزمندگان این دیار از او بسیار گفته و می‌گویند، فرمانده عارف و متشرع سردار شاهرخی عزیز که سابقه فرماندهی تیپ ۸۲ صاحب‌الامر (عج) الشریف و سپس فرماندهی سپاه حضرت صاحب‌الامر (عج) را در سابقه خود و عمل ماندگارش ثبت و ضبط نموده است و از سرداران و فرماندهان عزیز استان قزوین سردار حاج عبدالله عراقی فرمانده محبوب و همیشگی مان، سردار حاج مهدی صباغ، اخوی شهیدین عزیز سردار ابوالحسن کبیری، سردار هاشم آقا آذربایجانی، سردار کشمرزی، سردار رمضان ابراهیمی، گنجینه تمام نشدنی را به یادگار گذاشتند که هر انسان در مسیر جهاد و فداکاری را مقهور عظمتشان می‌سازد و این جانب آنها را به عنوان چشمان تیزبین سپاه حضرت صاحب‌الامر (عج) و پشتوانه عظیم معنوی در تمام لحظات طول خدمت پاسداریم در قله آرزوها وآرمانیم قرار خواهند داشت.

توجه به افتخارات گذشته چراغ راه آینده خواهد بود گذشته‌ای که سراسر پیروزی، عمل موفق افتخارات، برجستگی و روشنایی از خود به یادگار گذاشته که می‌تواند چراغ راه نسل‌های آینده قرارگرفته و خطوط روشنی را برای نسل‌های جدید الورود و بعدی بسازد، هنر اصلی این است که بتوانیم این گنج‌های نهفته در درون سپاه را استخراج و از این تجربیات و ارزش‌های به جامانده از آن عبرت‌های سخت، ره توشه مناسبی را برای آینده خودمان و سپاه به دست بیاوریم از جمله گنج‌های عزیز و همیشه پشتیبان سپاه، ملت عزیز و با کرامت می‌باشد. وجود فرماندهان بزرگ، گنج نهفته ای است که بر این سپاه فرماندهی کردند و از توانمندی‌های علمی، نظامی، حسن خلق، توان مدیریتی و فرماندهی شأن را بر حافظه خود به امانت و یادگار نگه می‌دارم و هرگز خودم را بی نیاز از تجربه گران بهای آنها نمی دانم.

برادران جوان و با انگیزه پایور و بسیجیان عزیز حاضر در سپاه استان که صاحبان گام دوم انقلاب و مخاطبان حضرت آقا در بیانیه گام دوم می‌باشند یکی دیگر از سرمایه‌های خروشانی است که همدلی و هم افزایی هایشان افق روشنی را به نمایش خواهند گذاشت.

سابقه سرباز پیوسته و وابسته به سپاه حضرت صاحب‌الامر (عج)

۱- حضور در میدان دفاع مقدس از دوران دبیرستان و توفیق شرکت در عملیات والفجر ۱۰ به عنوان کمک تیر سیدالشهدا پارچی شهید عزیز ولی اسماعیلی که تماشگر عشق بازی برادر شهیدش «صفر اسماعیلی» با او بودم، در لحظه اول عملیات «ولی اسماعیلی» شهید شد و پیکر شهید را به داخل سنگری منتقل کردند. برادر شهید که جانشین گردان بود آمد بالای سر شهید و پتو را از صورت او کنار زد و بوسید و نجوایش با برادر آسمانیش این بود که دعا کن من اولین نفر از فامیل باشم که به تو ملحق می‌شوم و دعای ایشان سه ماه بعد در تپه شیخ محمد به اجابت رسید.

۲- توفیق مأموریت شمال غرب، جنوب شرق، دفاع از حرم به نیابت مردم خوبمان ره توشه‌ای است که بواسطه حضور در میدان جهاد فرصت خادمی برای امام خامنه ای عزیز، انقلاب و مردم را پیدا کردم و شکرگزار آن خواهم بود.

فرماندهان، مسئولین، مردم عزیز استان قزوین؛ وظیفه فرزندان سپاهی در مقطع کنونی چیست؟

۱- شناخت محیط مأموریتی یگان: این محیط با دوران دفاع مقدس وجه تمایزاتی دارد که بارزترین آن: محیط متغیر، پیچیده و پرتنش است. این محیط پیچیده، محیط عدم اطمینان، محیط به هم پیوستن تهدیدات داخلی و خارجی است. در واقع محیط عمل یک پاسدار در تراز انقلاب به گونه‌ای است که نیازمند اتخاذ تصمیمات اقتضایی و سریع و ترکیبی از افق‌های راهبردی و تفکر عملیاتی و تاکتیکی است. یعنی فرماندهان هم در میدان‌های عمل راهبردی و هم درصحنه‌های اقدام عملیاتی و تاکتیکی کار می‌کنند. ما باید به طور همزمان قادر باشیم عناصر و مؤلفه‌های محیط راهبردی و عملیات

و همه ملاحظات مؤثر بر انجام مأموریت را شناسایی کنیم و آنها را در تصمیمات خودمان اعمال کنیم. باید قادر باشیم از طریق هدف تاکتیکی به هدف راهبردی دسترسی پیدا کنیم.

این همان خصوصیاتی است که رهبر معظم انقلاب از ما توقع دارند که می‌فرمایند: کسی سپاه را خلق نکرد بلکه این نهاد به اقتضای نیاز زمان شکل گرفت و هرجا و هر عرصه‌ای لازم بود به پاسخگویی به نیازهای انقلاب و کشور پرداخت. این همان سپاهی خواهد شد که فرمودند: باید زنده پیش رونده، روز به روز نو شونده باشیم که هرگز کهنه نشویم و کارآیی خود را از دست ندهیم. به تعبیر سردار سلامی، سپاه خادم و نوکر ملت است. سپاه در حوادث اول وارد می‌شود و آخرین نفر خارج می‌شود. سپاه، حیات خود را همچون ماهی از دریای مردم می‌گیرد.

سپاه همچون حاج قاسم سلیمانی، رخساره عملی ولی فقیه است و حلقه این اتصال پایگاه‌ها است که فرماندهی محترم کل سپاه بیان کرد؛ پایگاه‌های مقاومت، میخ‌های امنیت جامعه هستند و کوه‌ها میخ‌های زمین. «وَ إِذَا الْجِبَالُ سُیِّرَتْ» (۳ الغاشیة) و آنگاه که کوه‌ها به رفتار آیند. «وَإِلَی الْجِبَالِ کَیْفَ نُصِبَتْ» (۱۹ النازعات) و به کوه‌ها که چگونه برپا داشته شده لنگر آن گردانید.

سردار سلامی در مورد نقش پایگاه‌های بسیج می‌فرماید: پایگاه میدان جوشش ابتکار و آزادی عمل و اندیشه است. پایگاه‌ها محیط انجام رسالت‌های انقلابی هستند. پایگاه‌ها یک نظام اسلامی کوچک هستند. در محله خودشان نسبت به همه موضوعات حساس اند. پایگاه‌ها مشکل گشایی می‌کنند، امداد می‌کنند، کمک می‌کنند، شهد شیرین نظام اسلامی را به مستضعفان می‌چشانند. پایگاه‌ها باید نشان دهند که انقلاب، انقلاب مستضعفین و به دنبال وارثت مستضعفان بر روی زمین اما نقاط اتصال با مردم هستند که باید سپاه استانی و نواحی ستاد تقویت شوند. بسیج باید خود مردم را بسیج کند برای حل مشکلات خود مردم این مهم نیازمند ایجاد محبوبیت و مشروعیت است و پایگاه نقش اساسی دارد.

۲- در حوزه هدف گذاری؛ به فرمایش حضرت آقا عمل خواهیم کرد که فرمودند: باید هدف گذاری کنید. بر اساس هدف گذاری برنامه ریزی کنید، بر اساس برنامه ریزی عمل کنید، بعد عمل خودتان را. «وَالْجِبَالَ أَرْسَاهَا »(۳۲) و کوه‌ها را اندازه گیری کنید، آن هم نه اندازه گیری زبانی، بلکه اندازه گیری با شاخص.

همرزمان و رزمندگان سپاه حضرت صاحب‌الامر (عج). تصور و نگرش حقیر این است که منشأ قدرت، خدا، پیامبر و ائمه (ع)، ولایت فقیه و قوانین الهی می‌باشد و بر این اساس خود را متعهد و وفادار نسبت به اسلام، انقلاب، سپاه و مردم می دانم و این همان سپاهی است که حضرت آقا می‌فرمایند: سپاه نظامی است که اندیشه و ایمان او را حرکت می‌دهد نه فرمان.

برادر کوچک خود را در مجموعه عظیمتان بپذیرید و او را چون خادم کوچک در اول خط می‌بینید. به شما هرگز نخواهم گفت بروید. بلکه از مکتب حاج قاسم‌های ملت بزرگ آموخته‌ام که بگویم: بیایید.

همرزمانم در مسئولیت واگذاری بر اساس مبانی دینی و انقلابی با کمک تک تک شما در حوزه‌های زیر عمل خواهیم کرد: در انجام وظایف و مأموریت، در تصریحات تمام توان خود را بکار خواهیم برد تا عملیاتی.

۱) روش ارتباط: به صورت صمیمیت و تفاهم

۲) معیار ارتباط: بر مبنای احترام و اعتماد متقابل می‌باشد.

۳) استنتاجات بر مبنای ابتکار، خلاقیت و نوآوری همراه با مشورت و خرد جمعی طراحی خواهیم کرد.

۴) در تثبیت امنیت شغلی: بر اساس نظام شایستگی.

۵) در نظارت: به صورت غیرمستقیم و غیر مستمر.

۶) در کم کاری‌های احتمالی بر اساس امر به معروف و نهی از منکر.

۷) در پذیرش مأموریت و مسئولیت‌هایی که بر عهده‌ام می‌گذارید مشتاقانه انجام خواهم داد و خود را نسبت به آن پاسخگو خواهم دانست.

۸) دستورات و تدابیر محوله را به موقع و منظم جاری و ساری می‌سازیم و در انعکاس صحیح و دقیق مشکلات با صمیمیت و صداقت عمل خواهیم کرد.

۹) به تعبیر حاج قاسم کلیه اقدامات را بر پایه‌ی عمل مقدس انجام می‌دهیم نه عمل بزرگ.

معتقدم در فرایند کار به این نتایج دست خواهیم یافت؛ تقویت عمق بخشی داخلی، توزیع تلاش بین همه قسمت‌های سپاه، جلوگیری از اصطکاک و افزایش بازدهی، سرعت بخشیدن به کارها، تقویت. روابط انسانی و افزایش محبت سازمانی، مردم شهید پرور قزوین، صاحبان ستارگان برجسته انصاری، رجایی، ابوترابی، بابائی، حسن پور، جعفرخانی، آقا حمید محمد رضایی و بیش از ۳ هزار شهید هر جا مظلومی باشد سپاه صاحب (عج) آنجا خواهد بود و سپر بلای شما می‌شویم و مانند مالک اشتر همواره به خیمه دشمن ملت نزدیک می‌شویم تا مردممان در کنار ولییشان در آرامش و آسایش باشند و آسایش خودم را با افتخار فدای آسایش آنها خواهم کرد.

مردم عزیز؛ سپاه صاحب‌الامر را مصداق آیه شریفه می‌بینند که «در میدان جنگ اگر کوه‌ها بجنبند، ما استوار بمانیم». آرزویم این است فدای «شما بشوم»، این صرفاً یک کلمه نیست، بلکه حرف دل و باورم می‌باشد تا برای مردم فدا شوم. مکتب شهیدان این را به ما آموخته است. به تعبیر سردار سلامی، این فقط ما نیستیم که پاسدار مردم هستیم، آنها هم پاسدار ما هستند و مصداق بارز این پاسداری را در پاسخ قاطع مردم به استکبار جهانی در پی تروریست خواندن سپاه شاهد بودیم. دیدید وقتی سیل آمد از مردم حمایت کردیم و وقتی ما را تروریسم بنای با عظمت اعلام کردند مردم از ما پاسداری کردند. مردم قاعده انقلابند و رهبری قائمه آن و از اتصال آنها این تمدن نوپا مستحکم می‌شود.

مسئولین، مدیران؛

سپاه صاحب‌الامر (عج) را در کنار خود، همراه خود، برادر خود خواهید دید. هر کجا که نیاز به کمک داشتید بی منت در اول صف خواهیم بود. برادران و رزمندگان سپاه با مجموعه‌ای از نیروهای متراکم، معتقد و متکثر در همه جای جغرافیای استان حضور مستمر دارند. از پایگاه تا حوزه با گردان‌های بیت‌المقدس، امام علی (ع) که منتهی می‌شود به نواحی با فرماندهان پا به کارشان که پای کار انقلاب و مردم شبانه روز فداکارنه و مجاهدانه ایستاده‌اند.

از گردان‌های امام حسین (ع) تا تیپ عملیاتی مردم پایه ۸۲ صاحب‌الامر (عج) با تک تک بسیجیان و رزمندگانشان با فرماندهی فرمانده مخلص و بسیجی اش جناب سرهنگ افروزی عزیز خواب را از چشمان دشمنانتان می‌ربایند و آرامش را تقدیم ملت بزرگ استان قزوین خواهند کرد. ارتفاعات شمال غرب، آمادگی‌های به روز شده، تمرین و ممارست برای پاسخگویی به تهدیدات متصوره تیپ همیشه سرافراز شما را در خط اول قرار داده است. خادمان ملت همانطور که در بیانیه گام دوم رهبر عزیز فرمودند در طول ۴۰ سال گذشته دشمن را توانسته‌ایم عقب برانیم و در گام دوم باید او را تعقیب کنیم. تعقیب دشمن یعنی عقبه او را بزنیم تا قدرت پیشروی نداشته باشد. عقبه دشمن یعنی نابود کردن همه امیدهای دشمن امروز. دشمن در اوج ناامیدی و جبهه انقلاب و مردم در اوج امیدواری هستند. هر قدم کمک به مردم یعنی ۱۰ قدم دشمن را به عقب رانده‌ایم.

دست در دست هم با هم افزایی و تعامل سرعت پیشرفت خودمان را افزایش دهیم تا دشمنانمان را به دورترین نقطه در زمین و باورشان عقب برانیم. این آرزو دور نیست دست یافتنی است. زمانی که دست‌هایمان به هم فشرده شده و در اشاره دستان علمدار انقلاب قرار گرفت جشن‌های پیروزی را یکی پس از دیگری برپا می‌کنیم. بیایم همه ما رفیق خوشبخت آقایمان باشیم که در توصیف حاج قاسم عزیز فرمودند؛ رفیق خوشبخت ما.

کلام آخر را با فرمایش حضرت آقا به پایان می برم. چیزی را که خدا می‌دهد، قبلاً باید از خدا بخواهیم. چرا بخواهیم یکی از علل اینکه گفته‌اند حاجات کوچک را هم از خدا بخواهید این است که به حوائج و عجز و حقارت و تهیدستی خودمان توجه پیدا کنیم تا ببینیم که چقدر تهیدستیم، اگر خدای متعال کمک نکند، امکان ندهد، نیرو ندهد، فکر ندهد، ابتکار ندهد و وسایل را جور نیاورد، همان بند کفش هم به دست ما نخواهد رسید. اگر شما به قصد خریدن بند کفش از خانه بیرون آمدید، در راه جیبتان را زدند یا پولتان گم شد و یا مغازه موردنظر بسته بود و یا در بین راه حادثه مهمی پیش آمد که مجبور شدید برگردید، بند کفش گیرتان نیامده است.

بنابراین هر چیز را از خدا بخواهید، حتی بند کفش را، حتی کوچک‌ترین اشیا را و حتی قوت روزانه خود را، بگذارید این من دروغین عظمت یافته در سینه ما -که می‌گوئیم «من» و خیال می‌کنیم جمع نیروها ما هستیم بشکند. این «من» انسان‌ها را بیچاره می‌کند. خدایا سرانجام کارمان را ختم به خیر و مرگمان را شهادت در راه خود قرار بده.

فرزند کوچک قزوین؛ سرتیپ دوم پاسدار رستمعلی رفیعی آتانی

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الامر (عج) قزوین

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا