شهرستان ها

جوانان نخبه و مخترع نباید معطل مجوز باشند

ایلام-امام‌ جمعه ایلام با اشاره به اینکه جوانان نخبه و مخترع نباید معطل مجوز باشند، گفت: باید قوانین و آیین‌نامه‌ها را به سود نخبگان و مخترعین تفسیر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام الله‌نور کریمی‌تبار ظهر چهارشنبه در مراسم اختتامیه اولین رویداد «ایده‌شو» کشاورزی استان که به همت جهاد دانشگاهی استان و سازمان جهاد کشاورزی استان و صندوق حمایت از سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: حضور جوانانی مخترع و کارآفرین با ۲۸ سال سن و ۹۰ اختراع نعمتی بزرگ است.

وی ادامه داد: از این جوانان زیاد داریم اما در مرحله ثبت اختراع دچار مشکل هستند که باید مسئولان برای این مهم چاره‌اندیشی کنند.

وی تاکید کرد: جوانانی که با سرمایه خود و یا حتی قرض و بر اساس نیاز جامعه اختراعی را انجام می‌دهند نباید معطل مجوز باشند و یا در ثبت اختراع با مشکل مواجه شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام تاکید کرد: باید قوانین و آیین‌نامه‌ها را به سود نخبگان و مخترعین تفسیر کرد و در قراردادها تلاش کرد به نوآوران به صورت ویژه کمک کرد.

امام جمعه ایلام ادامه داد: جهاد دانشگاهی تلاش‌های خوبی را برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان داشته است و امیدواریم همه دستگاه‌ها و نهادها دست به دست هم بدهند تا خلاء‌های موجود برای تبدیل علم به تولید و ثروت پُر شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با تاکید بر تامین نیازهای مالی مخترعان و مبتکران، گفت: اگر موانع بر سر راه مخترعان برداشته شود تولید و اشتغال رونق خواهد گرفت.

خبرگزاری مهر

آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا